Stijgende lijn van D1
20 november 2010

Amstelveen – Donderdag 18 november moesten de dames gesponsord door Krijn Verbruggen Schoeiing- Grond en Baggerwerken en Haaxman Lichtreclame spelen tegen de nummer 5 van deze competitie SVU D1 in het Sportcentrum VU te Amstelveen.

Het team van Sjaak Immerzeel begon met dezelfde opstelling als de wedstrijd hiervoor. De eerste set ging aardig gelijk op. De speelsters van SVU maakten het veld klein, waardoor de aanvallers van Atalante moeite hadden om het gat te vinden. Mede door eigen fouten van SVU en het spelen van hun eigen spel won Atalante D1 de eerste set met 22 – 25.

De tweede set werd gedreven begonnen door Atalante. In het begin van de set kwam Atalante mede door de service van Irma Schouten op een voorsprong van 5-0. Servicedruk was het toverwoord in deze set. SVU had moeite om de bal bij de spelverdeelster te brengen, waardoor de aanval makkelijk te verwerken was door de dames van Atalante. Aanvalsters Mirjam van de Strate en Nancy Lijten kwamen hierdoor goed in de wedstrijd en scoorden afwisselend met een harde aanval en een geplaatste bal. Irma Schouten kon in deze set  Jana Chatmuchova en Suzan Heijne ook goed vinden op het midden. De setwinst was 9 -25.

De derde set ging wederom gelijk op. Wisselend spel, goede aanvallen gecombineerd met slechte services zorgden ervoor dat Atalante niet op een voorsprong kon komen. Bij een achterstand zorgde de inmiddels in het veld gekomen Marleen Sondermeijer voor de nodige aanvalskracht. Helaas was de achterstand te groot om nog in te halen. Deze set won SVU verdiend met 25-16.

De vierde set werd weer voortvarend gestart. De hele set heeft Atalante D1 met een kleine voorsprong kunnen spelen. Net als de eerste set konden de aanvalsters van Atalante moeilijk het gat bij SVU vinden. Hierdoor ontstonden er lange rally’s, die in het voordeel van Atalante uitpakte. Setwinst 18 – 25.

Mede door deze 3 – 1 winst kon Atalante dit seizoen wederom 4 punten bijschrijven. Atalante stijgt hierdoor van de 10e plaats naar een 5e plaats.

Vrijdag 26 november spelen de Atalante dames een inhaalwedstrijd om 20.00 uur in de Boei in Vinkeveen tegen Spaarnestad.

Bron: Irm