Minidag 24-9-22

Ook 2de Aparts Scholentoernooi een groot succes!
24 november 2010

Afgelopen woensdag vond het tweede Aparts scholentoernooien plaats. Deze tweede woensdag was het de beurt aan de 130 kinderen uit de groepen 4, 5 en 6 om hun volleybalkunsten te tonen. Het toernooi werd mede een succes door sponsors Aparts Automaterialen en het Rabo Dichtbijfonds.

Om 13.00 uur werd het startsein gegeven voor het tweede Aparts Scholentoernooi. Bij groep 4 streden zes teams in twee poules van drie om de felbegeerde bekers. Bij groep 5 deden maar liefst negen teams mee verdeeld over twee poules en voor groep 6 hadden acht teams zich ingeschreven en die waren ingedeeld in twee poules van vier.
Groep 4 speelde op het zgn. Cool Moves Volley niveau 2. De eerste bal moet geserveerd worden, daarna is het spelletje alleen maar gooien en vangen. Je merkte dat deze kinderen net weer wat ouder waren dan de kinderen uit groep 4. Het serveren ging hier heel erg goed en daar werden veel kindjes mee weggespeeld. Alleen het doordraaien was nog wel eens wat lastig, maar hoe verder de middag vorderde, hoe beter dat ging. De kinderen doken het hele veld door en er werd een sportieve strijd geleverd.

Groep 5 en 6 speelden Cool Moves Volley op niveau 3. Bij dit niveau moet elke eerste bal die over het net komt gepasst worden. De pass moet richting een medespeler gespeeld worden; deze medespeler moet de bal vangen en de bal over het net gooien. Elke keer als de bal over het net gaat, moet het team een plaatje doordraaien. Veel regeltjes dus, want je mag de bal ook niet zomaar op elke willekeurige manier gooien; de echte volleybaltechnieken liggen aan de basis van de gegooide ballen. Ondanks alle lastige regels ging het als een speer bij deze groepen. Er werd veel gelijk gespeeld, wat de plaatsing voor de kruisfinales erg spannend maakte.

De prijzen waren iets minder mooi verdeeld dan de vorige keer, waar de finales bij elke groep tussen twee dezelfde scholen ging en iedere school een keer de eindoverwinning pakte. Helaas kon sponsor Aparts Automaterialen niet aanwezig zijn bij de prijsuitreiking, maar hij was wel nog even komen kijken hoe al die kinderen dankzij zijn financiële bijdrage een middag lekker konden sporten.
Net als de vorige woensdag was er voor elke eerste, tweede en derde plek een trofee. Ook was er voor alle kinderen weer een mooie Cool Moves Volley diploma.

Bij groep 4 ging de eerste plaats naar de Staartjes van de Pijlstaart. Plek 2 en 3 waren voor de Jozefschool; de tweede plaats voor de Dolfijnen en derde plaats naar de Orka’s. Bij groep 5 waren de prijzen mooi verdeeld. Het team de Gummybears van de Schakel won de eerste plaats; de Krokodillen van de Jozefschool werden tweede en de derde plaats ging naar de Pijlstars van de Pijlstaart. Bij groep 6 ging de finale tussen twee teams van de Pijlstaart. De Mixies pakten knap de titel, de Pijlstaartboys werden tweede en de derde plaats was voor Jozef 6.2 van de Jozefschool.

Via deze weg willen we graag Aparts Automaterialen en het Rabo Dichtbijfonds bedanken voor hun financiële bijdrage.

Speciale dank gaat uit naar de vrijwilligers van V.V. Atalante:
Marion Engelen, Anna Avakian, Anneke Aarsman, Annemarie Bakker, Anne-Wil de Haan, Denise Overwijk, Ellen Marques, Fenny Bijlsma, Fieke de Haan, Fiet Liesveld, Inge Bakker, Jessica Schuurmans, Joke Ruizendaal, Juriaan van der Spoel, Lidy van Kouwen, Loes Kuijper, Loulou Geerdes, Mariette van der Spoel, Marjan Blenk, Marjolein Smit, Martine de Graaff, Mirjam van der Strate, Nadine Brockhoff, Nancy Lijten, Rachel Bijl, Richard v.d. Spoel, Sanne Westerhuis, Sayuri Iwasaki, Tessa Steeneken, Tim Ruizendaal, Ton Schockman en William van der Spoel.

Check de foto's in het fotoalbum.

Bron: Nens