Vinkeveense plassen 2

D2 verliest eerste wedstrijd van dit seizoen
25 november 2010

Met negen vrouw sterk toog de Haaxman ploeg naar Haarlem voor een fikse partij tegen Spaarnestad D5. De Haarlemse ploeg stond op een vijfde plek met een wedstrijd minder en de Vinkeveense dames aan kop ook met een wedstrijd minder dan de andere toppers. Er werd niet licht over gedacht en de dames keken uit naar een lekkere partij.

De eerste set begon niet geheel overtuigend en beide ploegen bleven dicht bij elkaar. Aan Atalante zijde werden veel foutjes gemaakt in de service maar ook de pass was niet helemaal je van het en vloog soms onverklaarbaar ongewoon een totaal verkeerde kant op. Maar als de pass mooi was kon Jet de aanvallers goed bedienen en Debbie, Inge, Annemarieke, Tineke en Marjan konden trefzeker scoren, afwisselend hard en dan weer slim kort. De aanval van de Haarlemse dames was ook pittig en scoorde regelmatig. Ondanks een time-out op 20-17 en nog een wissel ging de eerste set via 20-20 naar de thuisploeg met 23-25.

Natalie en Joke kwamen in de ring. De Haarlemse dames waren goed op dreef daar waar de Haaxman equipe nog steeds zoekende was naar de vorm. Nog steeds waren er te veel foutjes in de service en ook pass en aanval waren beneden pijl. Wel waren er af en toe mooie slimme balletjes in het midden of net achter het blok. Maar Spaarnestad kreeg steeds meer vat op de tactische ballen en speelde sterk en maakte vooral mooie service reeksen. Vrij snel was er een achterstand (9-4) dat rap werd uitgebouwd. De Haarlemmers waren los en Atalante bood slechts bij vlagen het vertrouwde spel: 25-18  verlies.

Annemarieke, Debbie en Annemarie speelden mee in set 3 en nu was het Spaarnestad dat een terugval had. De Vinkeveense ploeg vond de vertrouwde solide patronen terug, de pass kwam goed en Annemarieke scoorde als vanouds op de buitenkant, Debbie mepte er lekker op los door het midden en ook met Tineke was het altijd prijs. Joke en Natalie maakten mooie servicereeksen, flink anders dan de vorige set. Er was geen enkele foute service meer te bespeuren, de diesels begonnen te draaien. Met 12-25 werd de set verrassend gepakt.

Set 4 begon hetzelfde en er waren weer leuke aanvallen en een leuke voorsprong. Maar toen volgde weer een reeks van knappe Haarlemse services, niet eens snoeihard maar slim afgewisseld, waardoor heel wat punten op rij op het telbord draaiden. De spirit en overtuiging kwam aan het wankelen en tegen de twintig lag de strijd weer helemaal open. Op 24-23 achter nam Jet een time-out en gelukkig werd deze set net aan gepakt met 24-26. De vijfde set was de echte krachtmeting, beide ploegen vochten voor wat ze waard waren. In een spannend slot was het Spaarnestad dat met 16-14 aan het langste eind trok. Met dit eerste verlies staat de ploeg weer met de beide voeten op de vloer.
Na de wedstrijd was er lekker speculaas van Joke en Franse frietjes, allebei lekker bij een biertje, cola heavy of cola light. De volgende wedstrijd is tegen de nummerrrr 2 Roda thuis in De Boei volgende week vrijdag 3 december.

Bron: mi