Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

Tekort aan wisselspeelsters breekt D1 op
02 december 2010

Alsof er nog niet genoeg blessures binnen het team waren, kwam er deze week nog weer 1 bij.
Daniëlle kreeg opnieuw last van haar kuit en Nancy kreeg van haar fysio te horen dat ze niet mocht volleyballen vanwege haar arm. Carin was nog steeds afwezig, maar inmiddels wel op de tribune te vinden. Dus moest coach Sjaak afgelopen vrijdag 26 november een beroep doen op Annemarieke van D2. De Boei was akelig leeg, omdat het een op verzoek van Spaarnestad verzette wedstrijd was. Achteraf hadden Atalante deze wedstrijd niet moeten verzetten, want dan had Atalante D1 9 speelsters gehad.

De 1e set begon met de basis zes van de afgelopen week. Het 1e punt was van Irma met een serviceace. Daarna ging het veelal gelijk op. Marleen scoorde lekker op de diagonaal. En Jana zorgde ook voor de servicedruk met daarin een ace. Spaarnestad nam de leiding met 12-13. Irma bleef goed variëren. Dankzij een blokbal van Marleen en een scorende bal van Jana op het midden kwamen we met 17-14 voor. Tijd voor een time-out. Spaarnestad bij 17-14 en Atalante bij 20-19. Een mooie aanval van Irma en blokbal van Loes zorgde uiteindelijk, na weer een TO op 23-21,
voor de 25-22 winst in de 1e set.

De 2e set had Spaarnestad vanaf het begin servicedruk. Daardoor kwam Atalante D1 direct met 1-4 achter. De pass kwam niet meer bij Irma en werden er veel fouten gemaakt in de aanval. Bij 4-9 nam Sjaak een TO. Hierna kwam Annemarieke in het veld op buiten voor Mirjam. Door weer netter te gaan spelen, kwam Haaxman/Verbruggen D1 terug tot 9-13. Een paar servicepunten van Suus bracht D1 weer dichterbij. Ook via de neus kon er een punt worden gescoord ;-). Van 13-16 ging het naar 14-18. Sjaak nam een TO om de dames nog eens aan te sporen ervoor te werken. Marleen had een goede serviceserie tot 17-20, maar Spaarnestad bleef uitlopen. En helaas eindigde de set met een servicefout van Loes in 21-25.

De 3e set bleef de basis staan. Met een mooie plaatsbal van Loes en Suus uit een pass van Spaarnestad kwam dames 1 met 4-3 voor. Door eigen foutjes kwam Haaxman/Verbruggen D1 weer achter. Mirjam scoorde een bal rechtdoor en met de servicedruk van Marleen werd het 7-6. Het spelletje was er weer en door fouten van Spaarnestad liep D1 uit naar 12-8. Mooie bal op achterover van Loes scoorde rechtdoor en de service begon nu echt te lopen. En voorsprong van 17-11 stond op het scorebord. Spaarnestad was inmiddels wakker geschud en begon ook druk te zetten. Een TO van coach Sjaak op 18-16 was nodig. De pass moest netjes blijven komen en de aanval afgemaakt worden. Toch wilde dat niet lukken en nam Spaarnestad de leiding met 21-22. Een mooi blok van Irma en opnieuw een TO van Atalante D1 op 21-23 mochten niet meer baten. Er werd hard gevochten, maar Spaarnestad was net iets slimmer en won de 4e set met 21-25.

De 4e set bracht coach Sjaak Annemarieke binnen het team voor Marleen. Er werd een 4-0 voorsprong genomen door goed spel en blokverdediging bij de aanval. Een mooi gehaalde bal door Annemarieke en servicedruk van Loes zorgden voor 6-1 op het scorebord. Een TO van Spaarnestad volgde. Spaarnestad ging meer druk zetten en Atalante D1 ging mee fouten maken. Hierdoor kwam D1 met 7-9 achter. Voor de middens van Spaarnestad scoorden regelmatig. Een bal van Mirjam en daarna van Loes op rechtdoor maakte 11-11. Met een blok van Jana op het midden en een plaatsbal van Annemarieke kwam er 15-12 op het scorebord. Er waren zeer mooie rally’s te zien over en weer. De voorsprong bleef tot 22-21. Coach Sjaak nam een TO en drukte de dames op het hart druk te blijven zetten door te blijven aanvallen. Marleen kwam in het veld voor Jana om zo het blok te versterken. Mirjam scoorde nog een mooie aanval en na een paar blokjes op het juiste moment kon Haaxman/Verbruggen D1 de 4e set naar zich toetrekken met 25-22.

Opnieuw een 5e set moest de winst gaan brengen. Marleen kwam voor Jana op het midden erin. Irma begon met serveren. Een mooie blokserie van Marleen op het midden en door taken uit te blijven voeren ging het gelijk op tot 5-5. Spaarnestad voerde de servicedruk op en bij 6-8 moest coach Sjaak toch een TO nemen. Jana werd ingewisseld voor Marleen achterin. Maar Atalante D1 bleef achter de feiten aan lopen. Met 2 keer een TO op 8-10 en 8-11 werd het gat niet kleiner. Een hele lange rally op 10-12 werd helaas verloren en toen was de koek op. Marleen werd voorin nog wel weer teruggewisseld voor Jana, maar het moet niet meer baten. De 5e set ging met 10-15 naar Spaarnestad.

Vrijdag 3 december gaat dames 1 het opnieuw proberen, maar nog steeds zullen Nancy, Carin en Daniëlle niet mee kunnen doen. Dus we hopen dat dames 2 bereid is om dames 1 te helpen om toch weer punten te pakken.

Bron: Daan