Minidag 24-9-22

Scholentoernooi 2014

Vinken Vastgoed mini’s actief in Ouderkerk!
12 december 2010

Afgelopen zaterdag speelden de vier miniteams van V.V. Atalante gesponsord door Vinken Vastgoed tijdens de derde van in totaal acht toernooidagen Cool Moves Volley. Naast de vier teams waren ook de supporters (ouders, opa’s, oma’s e.a.) weer in groten getale in de sporthal aanwezig.

Ons jongste competitieteam, de Atalante Mega Mini’s, mochten het spits afbijten. Anouk, Jade Judith, Lisanne, Maaike en Mark startten om 10.00 uur met een wedstrijd tegen Smashing Velsen. De eerste set was het nog een beetje zoeken, maar eindigde in een mooi gelijkspel. De tweede set liet Atalante zien al heel goed bovenhands te kunnen passen, waardoor het spelletje net iets sneller ging dan bij de tegenpartij (3-1 winst). De tweede wedstrijd tegen VVO ging heel erg gelijk op. De tien minuten speeltijd van de eerste set was al bijna voorbij toen het eerste punt gescoord werd. Helaas was dit punt voor VVO (0-1). De tweede set ging ook met nipt verschil (1-2) naar VVO. De derde wedstrijd tegen Heemstede ging het van een leien dakje. Er werd heel goed gekeken en de bal werd precies in de gaatjes gegooid. Atalante won de eerste set met overmacht (5-1), maar verloor de tweede set nipt verloren met 2-3. De Mega Mini’s eindigden daarmee op een derde plek in poule B.

Als tweede was het de beurt aan de Atalante Muppets. Dit geroutineerde team moest het doen zonder de zieke Paula, maar invaller Lars was er om Ivar, Jaco, Kimo, Marc en Marit bij te staan. De vorige twee minidagen ging het als een speer en zo kon het gebeuren dat de Muppets nu in de hoogste poule van niveau 4 spelen. De eerste wedstrijd tegen VCH eindigde in een gelijkspel (20-12 en 17-23). De tweede wedstrijd tegen SAS ging de eerste set verloren (14-18), maar de tweede set lieten de Muppets zien lekker te kunnen volleyballen (15-15). De laatste wedstrijd lieten de Muppets tegen Smashing Velsen zien wat winnen is. De eerste set werd met 18-14 gepakt. De tweede set stond het team tot 30 sec. spelen nog achter, maar toen serveerde Marc even snel twee aces en werd de set gewonnen met 16-15. Door dit resultaat eindigden de Muppets op een knappe derde plaats.

De Ministars speelden op niveau 3 in poule D. Dit keer moesten zij het doen zonder Nikki en Eva, maar was Anouk (Mega Mini’s) bereid om nog wat extra wedstrijden te spelen. Anouk, Fay, Isabel, Talitha en Valerie, moesten de eerste twee wedstrijden tegen behoorlijk grote kinderen spelen en ze zijn zelf nog maar zo klein. Vooral het verschil in kracht werd duidelijk, maar de meiden vlogen door het hele veld om elke bal maar te kunnen passen en vangen. Helaas was dit in de eerste twee wedstrijden niet genoeg (1x gelijk en 1x verlies). De derde wedstrijd werd tegen een gelijkwaardig team gespeeld en dat zag er dan ook heel leuk uit. De eerste set wonnen de Ministars makkelijk met 5-0; de tweede set ging moeizamer en eiste het harde werken zijn tol (2-5). Ook zij eindigde op een derde plaats.

Last but not least was het de beurt aan de Ukketoppers. Dit team was helemaal compleet en Chanel, Claudia, Leonie, Lucia, Noa en Roos gingen er vanaf het begin vol voor. De eerste wedstrijd tegen Smashing Velsen werd een beetje te laat gestart (we stonden op het verkeerde veld), maar werd wel gewonnen (10-7 en 21-10). De tweede wedstrijd tegen VCH werd er iets minder gestart. De ballen werden vaak in het centrum gescoord en de set ging helaas verloren (15-20). De tweede set vonden de Ukketoppers een oplossing voor het gat in het centrum en waren ze goed aan het serveren en passen. Deze set werd gewonnen met 21-15). De laatste wedstrijd werd wederom goed begonnen tegen Spaarnestad (20-13), maar ook bij de Ukketoppers ging toen het lichtje uit. Lukte de eerste set nog alles, de tweede set ging niks meer goed. Helaas won Spaarnestad de laatste set met 8-27. Snel vergeten die set, want de Ukketoppers behaalden zeer knap de tweede plaats in poule D van niveau 4.

De volgende minidag is op zaterdag 15 januari in de FBK-hal te Hoofddorp. Voor meer informatie over de miniteams en V.V. Atalante kunt u terecht op www.vv-atalante.nl

Bron: Nens