Scholentoernooi 2014

Koploper maatje te groot voor D3 (2e)
13 januari 2011

De Creavorm ploeg reisde op maandag 10 januari met een complete ploeg af naar Amstelveen voor een treffen met de koploper Martinus 2. De Vinkeveense ploeg stond 6 punten achter op de lijstaanvoerder, weliswaar met een wedstrijd minder gespeeld. D5 (3e) had eerder een set van de Amstelveense dames kunnen pakken. De groengele dames waren gespannen want een winst zou toch de kansen vergroten op een plekje omhoog.

De eerste set begon ietwat geladen. Daar waar de tegenstanders in de regel voor een groot deel worden weg geserveerd door mooie strakke harde ballen, werden nu veel servicefouten gemaakt. Verder was de Amstelveense ploeg duidelijk een maatje beter dan de meeste tegenpartijen waarvan doorgaans vrij makkelijk gewonnen wordt. Maar na een achterstand kwam de ploeg echter op dreef, de spirit werd gevonden. Met flink kabaal spoorden de dames elkaar aan, vooral Denise zat in een pittige wave. Er werd hard gewerkt en bij vlagen steeg het team boven eigen kunnen uit. Al met al werd de eerste set met een klein verschil verloren met 25-22.

Martinus was wel onder de indruk van de fanatieke opleving en liet in set twee gelijksoortige onzekere steekjes vallen. Bij de Vinkeveense ploeg werden mooie rally’s afgewisseld met mindere delen met veel persoonlijke foutjes. Bij vlagen liep het echt als een trein en vooral Nivja vond steeds beter haar draai op het midden, tot wel een grandioos hoogtepunt met een professioneel killing blok. De ploeg uit Amstelveen hield het hoofd echter koel en wist vooral met hun ook niet verkeerde service aardige reeksen te maken, waar de verdediging grote moeite mee had. Eindstand 25-20.

Ook set drie liet ondanks wat misverstanden een mooie start zien maar zakte later toch weer in en Martinus pakte haar kans: 25-14. Nog een laatste poging werd gedaan in de laatste set waarin vooral Tanja flink wat punten pakte met zeer slimme ballen net achter het blok en ook flexibele aanvallen van verschillende posities. Het beste kruid was echter verschoten en het laatste bedrijf ging weg met 25-18. Toch wel een teleurstelling voor de ploeg van trainer/coach Frans Roos en in plaats van een borreltje werd door de meesten de mobiel gepakt om zich mee te bedruipen…

Nu maar hopen dat het mobiele team (én D5) zich kan revancheren in de tweede ronde, beide wedstrijden zijn in ieder geval thuis, en dat scheelt natuurlijk :)

Bron: mi