Scholentoernooi 2014

Megamini's worden 1e!!
16 januari 2011

Zaterdag 15 januari mochten wij, de Mega mini’s, weer volleyballen. Dit maal in het altijd gezellige Hoofddorp. Het was erg vroeg maar ik, Maaike, was op tijd!! Ons team was compleet en bestond uit Jade, Mark, Lisanne, Judith, Anouk en ik.

De eerste wedstrijd was tegen de Spaarnestad Zonnetjes. Dit waren wat oudere kinderen die nog niet echt goed konden passen, de eerste set wonnen we wel met 4-1. Het tweede setje vergaten we goed in de gaatjes te gooien. De Zonnetjes vingen daarentegen meer de bal en gooiden wel op de plek waar we niet stonden. Zij maakten het ons moeilijk en we verloren dus met 2-3.

De tweede wedstijd was wederom tegen Spaarnestad en dit team heette de Chimpansees. We hadden de smaak goed te pakken. De pass was goed en we doken en rolden om ballen te vangen. We hadden veel plezier en wonnen met 3-1 en 5-1. De meegereisde toeschouwers waren meer dan tevreden.

De rekenwonders hadden uitgerekend dat we er wel eens met de winst van de dag vandoor konden gaan als van de laatste ploeg gewonnen zou worden. Voor de derde keer tegen Spaarnestad en dit keer tegen de toppers. Eén set winst en een gelijke set zou genoeg moeten zijn. De toeschouwers waren licht gespannen, beten af en toe op hun lip om niet te fanatiek over te komen en hielden angstvallig de klok in de gaten. De pass was weer goed er werd gedoken en goed in de gaatjes gegooid. De Spaarnestad toppers deden dit ook goed alleen de Mega Mini’s beter. Eerste set een nipte 3-2 winst. De tweede set was nog spannender met lange rally’s, met 20 sec op de klok stond het 1-1 en stond Anouk alleen tegenover enkele spelers van Spaarnestad. Spaarnstad mocht serveren en de toeschouwers hadden toch wel een ietwat verhoogde hartslag. Dit was de kans voor Spaarnestad om de set te winnen maar Anouk passt en vangt de bal alsof het heel simpel is. Alle toeschouwers lieten een zucht van verlichting.. de winst is binnen.

Ik vond het een leuke wedstrijd en ik kan niet wachten op de volgende minidag en dan in de A-poule!!

Groetjes Maaike (en Bas)

Bron: Maaike (en Bas)