Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

Mini’s Atalante scoren in Hoofddorp
17 januari 2011

Afgelopen zaterdag waren er wederom vier miniteams van volleybalvereniging Atalante uit Vinkeveen vertegenwoordigd tijdens de vierde minidag van dit seizoen. De teams gesponsord door Vinken Vastgoed lieten mooi volleybal zien en dat betaalde zich uit in een goede einduitslag.

’s Ochtends vroeg, om 09.00 uur, mochten de Mega Mini’s het spits afbijten. Ook al zagen de kids er nog een beetje slaperig uit, het volleybal was direct van een goed niveau. De eerste set werd gewonnen, maar helaas ging de tweede verloren. De tweede wedstrijd was kat in het bakkie en werd dan ook dik gewonnen. Er werd al druk gerekend en een eerste plek zat er dik in. De laatste wedstrijd moest dan wel even gewonnen worden van de directe concurrent. Het werd een heel spannende wedstrijd die beide sets in de laatste seconden beslist werd. Gelukkig in het voordeel van de Mega Mini’s en daardoor promoveren zij het volgende toernooi naar de hoogste poule van niveau 3.

Hierna was het de beurt aan de Ukke toppers. Dit getalenteerde team bestaande uit alleen maar meisjes spelen al op een hoog niveau voor hun leeftijd en lengte. Helaas heeft dit tot gevolg dat zij vaak tegen veel grotere kinderen moeten spelen. Ook al had het team wat moeite met de harde services achter in het veld door de tegenstander, werd er toch knap een set gepakt van erg grote kinderen. Volgende keer pakken ze vast weer een paar setjes meer.

In de derde ronde kwamen twee teams van Atalante in actie.
De Ministars spelen ook op niveau 4 en de vorige keer werden ze derde. Dit keer waren ze helemaal compleet en ging als een speer van start. De eerste wedstrijd werd knap gewonnen. De tweede wedstrijd ging helaas verloren, maar dat bleek van de uiteindelijke nummer 1 te zijn. Geen schande dus. De derde en laatste wedstrijd werd orde op zaken gesteld en werd er weer gewonnen. Hierdoor eindigde het team op een knappe tweede plaats.

Last but not least was het de beurt aan de Muppets. Zij kwamen dit keer voor het eerst uit op een hoger niveau; niveau 4 plus. Hiervoor wordt de basis van niveau 4 gebruikt (in drieën spelen en de tweede bal vangen), maar er mag ook gesmasht en geblokkeerd worden. Hierop was de laatste weken hard getraind en dat goed terug te zien. Bijna elke bal werd geslagen en dit had zichtbaar resultaat. De eerste wedstrijd werd gelijk gespeeld, de tweede wedstrijd werd gewonnen en tot slot werd de derde wedstrijd ook weer gelijk gespeeld. Hiermee werd een zeer goede tweede plaats behaald en dat op een heel nieuw niveau. Chapeau!!

De kinderen hebben de komende weken weer de tijd om goed te trainen en zich voor te bereiden op een volgend toernooi. De volgende minidag staat gepland op zaterdag 12 februari a.s. in de Scheg te Uithoorn. Lekker dichtbij, zodat er veel supporters mee kunnen gaan!

Bron: Nens