Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

Creavorm D3 stelt keurig orde op zaken
20 januari 2011

Woensdag 19 januari toog de Creavorm equipe naar De Kwakel voor een treffen met het geroutineerde KDO D1, de nummer 8 op de ranglijst. Het viel niet mee om als enige wedstrijd die avond in een hal met 3 velden sfeer te maken, daarnaast mistten we gangmakers Denise en Inge. Maar de eerste set startte gelijk erg goed. Er was geconcentreerd en net volleybal, met name de pass lag super keurig. Ook het afmaken ging aardig, kon soms wel met iets meer kracht en zeker wat slimmer, bv juist niet iedere keer in het midden van het tegenveld. Het aantal foute services was echter wederom een groot verbeterpunt en zorgde ervoor dat de stand toch lange tijd dicht bij elkaar bleef. Aanvallend blonk vooral Lisa uit met haar middenaanval en ze wist veel punten pittiger dan anders te scoren. Ook Tanja had de smaak flink te pakken en kon schijnbaar makkelijk snoeiharde punten maken. Set 1: 18-25.

In de 2de set werden de puntjes op de i gezet. De service was beter, Jamie maakte een puike reeks, en er werd beter gescoord. Mariska is aan een mooie (beheerste) opmars bezig in haar aanvaltechniek en daar konden we de eerste vruchten al van plukken. Ook het blok op rechts was goed gedaan Maris. De pass bleef netjes en in de rally waren vooral Jamie en Nivja zeer alert om hetzij korte ballen op het midden of geplaatste ballen in de hoeken van de grond te houden. Aan het eind van de set werd het een beetje nonchalant, maar dat kon leien, eindstand 11-25.

In set 3 bleef de zelfde opstelling staan en werkte het zestal voort met de bedoeling gelijk weer een flinke voorsprong te maken alvorens de nonchalance toe zou kunnen slaan. Maar tot 14-14 liepen de jongedames flink achter de feiten aan. Een foutje hier, een foutje daar en het lukte maar niet om aan de leiding te komen. Gelukkig kreeg verdeler Xuee de smaak gaandeweg steeds beter te pakken en degelijk wist ze de aanvallers tot scoren te brengen. De Creatieve ploeg raakte weer goed op dreef en pakte het derde bedrijf met 18-25.

In de laatste set was het mooiste spel van KDO wel geweest. Er werden verschillende senioren-grapjes gemaakt door de Kwakelse dames, ze hadden er wel lol in. De geelgroene ploeg kon vrij makkelijk scoren, Tanja ramde soms harder dan hard de ballen op de vloer, eigenlijk was dat haast een beetje ongepast. Annemarie maakte een mooie puntenreeks (onderhandse jaja) die zijn weerga niet kende en waarbij de teamgenoten diverse malen uit respect de direct-punt-cheer-act uitvoerden. De eindstand werd 06-25 en coach Frans kan met recht trots zijn ook al werd zijn avond wel even verpest door de uitslag van een of andere voetbalklassieker.
Vrijdag 28-01 spelen de dames weer thuis om 20:00 tegen Spaarnestad D12.

Bron: mi

Volg Atalante Vinkeveen