Vinkeveense plassen 2

Steady 4-0 voor Haaxman D2
29 januari 2011

Op maandag 24 januari toog de tweede dames equipe van Atalante naar Haarlem voor een treffen met Spaarnestad D8 (9e). De door Haaxman Lichtreclame gesponsorde ploeg staat nog altijd riant aan kop met een marge van 9 punten op de nr 2 VHZ uit Nieuw Vennep. De dames zijn er zeer op gebrand om weer terug te komen in de 1e klasse waar ze 2 seizoenen terug uit gedegradeerd zijn, vorige seizoen kwamen ze een setje te kort. Nu net voorbij de helft gaat het de goede kant op. Met name de top 5 is  aan elkaar gewaagd, de overige wedstrijden worden tot nog toe soepel gewonnen, getuige ook de club douchecup die de ploeg onlangs ontving voor de meeste 4-0 winstpartijen. Acht van de 11 wedstrijden in de eerste helft van het seizoen werden zo verdiend.

Een formatie van 7 dames was present, de dames Bakker waren deze keer niet van de partij. Zij komen dit seizoen uit in het jonge opleidingsteam D3 en zijn zo veel mogelijk als volgens de regels toelaatbaar staande bij voor hartsvriendin D2. In de basis begonnen Natalie van Scheppingen en Annemarieke Wijnands op de buitenkant, Debbie van der Hoorn en Marjan Blenk op het midden, Jet Feddema in de verdeling en Tineke Vellekoop als haar diagonaal. Met steady spel werden de patronen door het geroutineerde Vinkeveense team neergezet en al vlot stonde daar een 13-25.

In set twee ruilde Tineke het reservestokje met Joke Ruizendaal die op een voor haar ongebruikelijke diagonaalplek in het veld kwam. Tineke zal overigens komende vrijdag 4 februari (thuis) haar laatste wedstrijd dit seizoen spelen ivm haar blije zwangerschap. De ploeg ging voort en de strijd ging meer gelijk op dan in de eerste set. Er waren over en weer mooie rally’s, Marjan kreeg bv een mooi achteroverballetje van verdeler Jet en wist die zéér positief te scoren. Annemarieke dacht een slimme poging te doen met ene gewiekste prikbal, maar gewoon keihard slaan is toch meer haar metier, waarvan akte via een aantal snoeiharde 'aces'. Al met al eindigende de set met 21-25.

Set 3 en 4 hadden een vlotter verloop met name door de superstrakke en lucratieve servicereeks van Natalie die dit seizoen weer helemaal happy op de rit zit. Ook Debbie is helemaal ingeburgerd en weet goed weg te vinden met de lekkere set-ups van Jet, maar zag zeker ook leuke opties in de ‘verdwaalde’ ballen van de tegenpartij die ze direct snoeihard in het andere 9x9 vierkant terug jetste. Ook Joke die anders op het midden een uiterst waardevolle vaste factor is wist op de diagonaal lekkere acties te maken. Een mooi niet al te moeilijk staaltje van flexibel samen spelen was neergezet en via 10-25 en 12-25 werd het een 4-0 winst voor de Haaxman ploeg.

Inmiddels heeft VHZ punten laten liggen tegen Spaarnestad D5 en dat is de nieuwe nr 2 geworden: 1. Atalante D2 13-60, 2. Spaarnestad D5 14-54, 3. VHZ 13-47, 4. Roda 12-43, 5. VCH D3 12-39. Vrijdag 4-2 komt VCH D3 op bezoek in De Boei.

Bron: Tineke