Scholentoernooi 2014

Vinkeveense plassen 2

Creavorm D3 doet goede zaken
29 januari 2011

De laatste vrijdag in januari speelden de dames van Atalante D3 gesponsord door Creavorm Meubel en Interieurmakers tegen de grote fusieclub Spaarnestad D12 (9e). De Vinkeveense ploeg staat op een mooie tweede plek op 6 punten van de nummer 1 met nog 8 wedstrijden te gaan.

Met Xuee Lont, Mariska van der Spoel, Denise van der Laan, Jaimie Theijsmeijer, Lisa Beijer en Inge Bakker in de basis begon de 1e set voortvarend. Speciale opdracht was om extra aandacht aan de service te geven, daar worden in de regel te veel punten aan verspeeld. (Niet meer dan één servicefout per set, anders trakteren). En dat lukte goed. Vooral Denise voerde de opdracht keurig uit en maakte een mooie lange reeks van service punten. Ook de rest van het spel was solide zonder extreme rare fouten. Er werd goed gewerkt, gecommuniceerd en ook flexibel gereageerd. We zagen een hele mooie redding van Mariska, pittig aanvalswerk van Jaimie, alertheid in de achterhoede, kortom als een trein. Met 25-09 werd de eerste set geboekt.

In de tweede set kwam Nivja Bartman in het spel voor Lisa en het spel ging soepeltjes voort. De Haarlemse jongedames maakten veel foutjes, niet alleen in de pass maar ook door veel simpele bovenhandse of onderhandse ballen tegen het net te spelen. Verder kregen de Creatieve dames opdracht te focussen op een perfecte pass en dat maakte dat verdeler Xuee de aanvallers nog beter kon aanspelen. Samen met de nog altijd steady service reeks zorgde dat voor een wel erg snel verloop van de tweede set: 25-06.

In de derde set verving Annemarie Bakker verdeler Xuee Lont en Lisa kwam terug voor Mariska. Spaarnestad had twee tikkies bijgedraaid en begon op allerlei fronten pittiger te draaien, vooral met de service en het taaie rallyspel. Verschillende foutjes aan Vinkeveense zijde maakten dat het team in een dalletje terecht kwam en minder punten maakte dan de gastploeg en maar moeizaam dichterbij kwam. Het was rommeliger en geforceerd en de patronen raakten een beetje zoek. Gelukkig werd het tij tijdig gekeerd tot 25-19 op het telraam stond.

In de laatste set gingen Denise en Inge op de bank. De Haarlemse dames hadden de smaak te pakken en speelden vol en vrij verder. De strijd ging weer gelijk op, de Vinkeveense dames steeds ietwat op achterstand. Ondanks mooie oplevingen lukte het door een aantal misverstanden niet om lekker vat op de set te krijgen. Een time-out op 12-12 zette orde op zaken. Duidelijkheid en flexibiliteit kwamen in de ploeg en er werden spijkers met koppen geslagen, met 17-25 was de strijd gestreden. En behalve de lekkere 4-0 winst wacht de ploeg volgende wedstrijd een lekkere traktatie van één van de spelers…

Bron: mi