Vinkeveense plassen 2

Wuppies in de hoogste poule van niveau 4
22 januari 2007

Afgelopen zaterdag moesten de Atalante Wuppies volleyballen in Leimuiden. Na de goede resultaten van de afgelopen minidagen was dit team gestegen naar de hoogste poule van niveau 4. Zenuwachtig waren ze allemaal, want het feit dat ze nu in de hoogste poule moesten spelen vonden ze toch wel spannend.

Helemaal compleet, ook Job was dit keer weer van de partij, vertrokken ze naar Leimuiden. De eerste wedstrijd gingen ze meteen goed van start. De Wuppies mochten beginnen met serveren en maakten meteen een serie van 6 stuks. De tegenpartij wist de ballen niet goed terug te brengen. Later in de wedstrijd ging de strijd gelijk op maar de Wuppies bleven goed spelen. De eerste speelhelft werd gewonnen.

Wat een verassing!! De zenuwen waren voor niets geweest. Ook in deze A-poule hebben ze best kansen. De tweede set werd met slechts 2 punten verschil door Oradi Knudde gewonnen. De eerste wedstrijd dus een gelijk spel.

In de tweede wedstrijd moesten ze nog wat beter hun best doen. De serve kwam ver achter in het veld. De coach van de Wuppies stuurde ze daarom wat naar achteren. Echter tijdens de rally’s speelden de jongens van Haarlem ze kort over het net. De Wuppies hadden wat moeite om telkens om te schakelen. Maar met een goede inzet bleef het verschil met Haarlem erg klein en in de tweede speelhelft eindigde de stand bij 17-17.

In de derde wedstrijd, tegen SAS Happy, werd een ontzettende leuke wedstrijd gespeeld. De ballen werden goed naar het midden gespeeld en maakten ze lange rally’s. De SAS Happy’s maakten net wat minder fouten waardoor de winst uiteindelijk niet voor de Wuppies was. Maar ook in deze wedstrijd was het verschil minimaal.

Atalante Wuppies, ik vind dat jullie het super hebben gedaan. De kleine foutjes eruit en dan horen jullie echt in de hoogste poule thuis en kunnen jullie zelfs winnen. Zet hem op!!

Coach Loes

Zie uitslag 13-01 op de minipagina: http://www.vv-atalante.nl/teams/teams_jeugd_minis2.php

Bron: Loes