Scholentoernooi 2014

D1 krijgt loon naar werken
21 februari 2011

Na het verlies van de afgelopen week tegen Prima Donna Kaas uit Huizen waren de dames gesponsord door Haaxman Lichtreclame & Krijn Verbruggen zeer gemotiveerd voor de wedstrijd van deze week op vrijdagavond 18 februari 2011 in eigen sporthal de Boei. De tegenstander was AVV Keistad D3 uit Amersfoort.

Coach Sjaak Immerzeel startte met Loes Kuijper en Nancy Lijten op de bank. Het team startte niet goed en bij een grote achterstand werd Loes Kuijper binnen de lijnen gebracht. De jonge talenten uit Amersfoort hadden een zeer goede service, waardoor de pass niet goed bij spelverdeelster Irma  Schouten kon worden gebracht.  De achterstand was echter zo groot dat deze set verloren ging met 15 – 25.
De tweede set was een kopie van de eerste set. De hele set liepen de dames van Atalante achter de feiten aan. Ook deze set ging verloren met 19-25.

Het was nu of nooit voor Atalante: deze set moest gepakt worden om nog een kans te maken op de overwinning in deze partij. Het team besefte dat goed en werkte keihard. De pass liep wat beter en verdedigend speelde Atalante een uitstekende set. Met Loes Kuijper op de plek van Mirjam van der Strate was er nieuw aanvallend bloed en dit kwam er een aantal keer goed uit. De score liep weer gelijk op, er zat nooit meer dan 1 of 2 punten verschil tussen de teams. De set zou beslist worden op een paar punten. Nancy Lijten kwam binnen de lijnen voor Marleen Sondemeijer waarna Atalante  de beslissende punten maakte in de slotfase van de derde set. Setstand 25 – 22.

Helemaal blij met het resultaat en zeker met het vertoonde spel, ging Atalante  met goede moed de vierde set in. Ook deze set moest gepakt worden om in aanmerking te komen voor een vijfde set. Atalante D1 startte wederom goed in deze set. Weer ging het gelijk op. Aan het eind kwam Mirjam van der Strate weer terug binnen de lijnen en maakt de laatste twee punten van deze set met de diagonale plaatsbal binnen de drie meter. Setstand 25 – 19.

De laatste en beslissende set werd met een goede servicereeks begonnen door Irma Schouten, hierdoor hadden de dames van Atalante weer wat ruimte. Wisselend spel, goede aanvallen van Daniëlle van der Horst gecombineerd met goede services van Carin van Kouwen zorgden ervoor dat Atalante op een voorsprong bleef. Deze set werd dan ook uiteindelijk door Suzan Heijne makkelijk afgesloten met een uitslag van 15 – 13.

De dames van Atalante konden met deze 3-2 uitslag met opgeheven hoofd het veld verlaten. Ze hebben goede zaken gedaan om tot een goede eindklassering te komen. Op dit moment bezetten ze een vierde plaats in de competitie. Vrijdag 11 maart 2011 spelen de Atalante dames om 20.00 uur tegen het laatste geplaatste Lovoc D1 in Loosdrecht .

Bron: Irma