Minidag 24-9-22

H2 wint na slopende wedstrijd van Velsen H1
24 januari 2007

Vrijdag 19 januari stond de uitwedstrijd tegen Smashing Velsen H1 op het programma voor de mannen van twee die gesponsord worden door A-side websites en drukwerk. Het was de wedstrijd van de nr. 1 en de nr. 2 van de ranglijst. We waren voor het eerst in dit seizoen compleet. Dat beloofde wat..

Atalante begon meteen sterk aan de wedstrijd en Velsen had even geen verweer tegen de aanval van Atalante. Velsen kwam nog even terug in de wedstrijd door te lopen klagen tegen de scheidsrechter, maar Atalante hield het hoofd koel en won de set. Set stand 21-25.

In de tweede set werd Atalante de dupe van het gezeur tegen de scheidsrechter. Atalante liet zich daardoor uit de concentratie halen en Velsen maakte daar mooi gebruik van. Het verschil was al snel 10 punten. Aan het einde van de set kwam Atalante nog iets terug maar het was te laat. Velsen won de set. Setstand 25-17.

De derde set was iets spannender. Atalante en Velsen gingen de hele set gelijk op. Op een gegeven moment was het geen volleybal meer, maar een praatclubje. Aan het einde van de set begon de aanvoerder van Velsen over elk punt van Atalante de zeuren. De scheidsrechter koos toen duidelijk de kant van Velsen en begon ballen uit te geven die duidelijk in waren. Atalante werd duidelijk Geplaagd en verloor uit eindelijk de set. Setstand: 25-22.

De vierde set was een ongeveer het zelfde verhaal, qua praten dan. Atalante hield Velsen bijna de hele set onder druk. Het verschil was steeds ongeveer 5 punten. Maar de wedstrijd kantelde mede door de aanvoerder van Velsen. Hij bleef maar zuigen bij de scheids, maar Atalante ging door, bijna foutloos, en Atalante won uit eindelijk de set. Setstand 13-25.

Het was nu 2-2.

Er vond een belangrijke wissel plaats bij Velsen, de beste speler en ook meteen de aanvoerder van het team ging naar de bank. Atalante begon meteen sterk en hield Velsen onder druk. De middenaanval van Velsen was nu vrijwel weg.

Bij de veldwissel stond het 6-8.

De middenman van Velsen werd weer gewisseld voor de mindere midden aanvaller. Hij was er op gebrand om Atalante psychisch helemaal stuk te maken. Hij begon onder het net door te juichen en mensen uit te dagen.

De stand stond zo weer gelijk (10-10).

Bas B sloeg  op 10-11 een bal hard in en de scheids gaf hem uit. Het was dus 11-11 en de middenaanvaller stond nu al 4 posities aan het net. Ton ging naar de scheids en die gaf hem gelijk, opstellingsfout, dat is normaal, ja ik zeg normaal een punt. Maar niet in Velsen, de opstelling werd weer goed gezet en  de scheids floot voor de service en toch ging een verkeerde speler serveren, wij zeiden het tegen de scheids en die gaf dubbelfout (?????). Dat is dus ook anders in Velsen zeker. Uit eindelijk maakte Atalante zich boos en sloegen Velsen met 13-15 van het veld.

Een psychisch zware 2-3 overwinning, maar we staan weer een puntje dichter op Velsen. Het gat is nu nog 2 punten tot de nr. 1 positie van Smashing Velsen H1.

Volgende wedstrijd: woensdag 24 januari tegen FHC ’91 in de Spaarnehal in Haarlem

Bron: Bas B