Mooie pittige partij voor Atalante D2 en de nr 2
20 maart 2011

Vrijdag 18 maart speelde de tweede damesploeg van Atalante een belangrijke wedstrijd tegen de nr 2 Spaarnestad D5. Haarlem was het enige team waarvan de Vinkeveense koploper klop had gekregen, met 3-2 werd de uitwedstrijd verloren met name door een matige pass en veel fouten in de service. Onlangs won dit Haarlemse team van de nr 3 Roda, het enige team waarvan zij hadden verloren. De equipe gesponsord door Haaxman Lichtreclame was paraat met 8 vrouwen, zonder zwangere Tineke Vellekoop en vakantieganger Debbie van der Hoorn, maar met vaste invaldames Inge en Annemarie Bakker die nog altijd bij dames 3 op de loonlijst staan en ook Ingeborg Verweij van D6 was van de partij.

Daar waar het in de uitpartij vooral miste, een nette pass, daarmee startte ook de eerste set in de Vinkeveense Boei. Het kwam tot een achterstand van 0-9 waarop gelegenheidscoach Loeps Kuijper ingreep. Langzaam liep de groengele equipe in maar de afstand bleef ruim. Verdeler Jet Feddema moest alle vlaggen bijzetten om van de matige pass nog iets moois te maken. Op 12-17 volgde een tweede time-out en tergend traag werd de achterstand kleiner. Inge werd bij 17-21 op de service ingewisseld en dat bleek een mooie zet. Haar scherpe service maakte een aantal directe punten waardoor de thuisploeg in een spannend slot tot een 27-25 winst kwam.

Ondanks de zeer sterke inhaalrace van het eerste bedrijf was de strijd niet gestreden. Het Haarlemse team bleef pittig partij geven en startte wederom met een voorsprong. Aan Atalante zijde haakten de dames sneller aan en vochtten hard terug. Met name Natalie van Scheppingen was ultiem op dreef en wist harde aanvallen weergaloos van de vloer te redden, als vanouds! Ook Joke Ruizendaal was sterk aan het ballen op de midden positie aan het net en scoorde menigmaal mooi langs het schijnbaar onzichtbare blok. Het was een mooie gelijk opgaande strijd dat wederom een zeer spannend slot kende en met een nipte 26-28 in het voordeel van Haarlem beslecht werd.

Bij aanvang van set 3 werd aanvaller Ingeborg Verweij ingewisseld en het duel ging voort. Geroutineerde Ingeborg wist zich zowel voor als achterin erg verdienstelijk te maken en vanaf het begin was de ploeg in een nieuwe gelijkwaardige strijd verwikkeld. Met veel energie en inzet werd gewerkt, de teams bleven aan elkaar gewaagd en meer dan 3-4 punten verschil ontstond er nauwelijks. Aan het eind was het toch de thuisploeg dat mede door de fanatieke positieve inzet aan het langste (hoe kort ook) eind trok met 25-22. In set 4 was de strijd gestreden en kon zonder al te veel moeite solide en met een nette pass een duidelijker verschil gemaakt worden met een 25-15 winst. Al met al een prettig resultaat van een pittige wedstrijd. Nog 4 wedstrijden staan op het programma, de nummer 3 Roda uit Amstelveen is de tegenstander van maandag 21-3 en talent Annike van Kouwen zal het team dan bijstaan. Daarna volgen nog 3 wedstrijden en het moet erg vreemd lopen wil Atalante D2 de koploper positie uit handen geven.

Bron: mi