Scholentoernooi 2014

Minidag 6: Atalante teams in actie in Nieuw-Vennep
20 maart 2011

Afgelopen zaterdag speelden de vier miniteams van V.V. Atalante, gesponsord door Vinken Vastgoed, hun zesde minidag van dit seizoen. De Atalante Ukke Toppers waren gepromoveerd naar poule C van niveau 4; de Mega Mini’s en Ministars speelden wederom in poule A van niveau 3 en de Muppets kwamen weer uit op niveau 4 plus.

’s Ochtends vroeg, om 09:00 uur mochten de Ukke Toppers het spits afbijten. De eerste wedstrijd speelden zij tegen de Spaarnestad Gooiers. Helaas was dit team net iets beter; de eerste set ging verloren met 13-20. De tweede set startten de Ukke Toppers heel goed, maar de Gooiers namen het snel weer over en wonnen ook de tweede st met 13-23.
De tweede wedstrijd speelden Chanel, Claudia, Leonie, Lucia, Noa en Roos tegen VCH. De eerste set ging als een speer en de meiden wisten vooral veel te scoren met de diagonale bovenhandse bal. Ze wonnen de eerste set met 17-14. De tweede set liet VCH zien ook heel goed te kunnen volleyballen en de Ukke Toppers maakten veel foutjes met serveren. Helaas ging die set dan ook met 12-19 naar VCH.
De derde wedstrijd stond er een ander Spaarnestad team op het programma; de Toppers. De meiden bleven goed volleyballen, maar het was helaas net niet genoeg. Met 14-25 en 14-22 ging de overwinning naar Spaarnestad. De meiden gaan onder begeleiding van trainster Annike en assistenten Brent en Steven de komende weken hard trainen om in Mijdrecht op de eigen minidag te gaan schitteren.

In de tweede ronde kwamen de Ministars en Mega Mini’s weer in dezelfde poule in actie. De eerste wedstrijd speelden de Ministars tegen Smashing Velsen. Er werd heel mooi gepasst en super goed in de gaatjes gegooid. Eindigde de eerste set nog in een 2-2 gelijkspel; de tweede set pakten de Ministars overtuigend met 4-1. De eerste wedstrijd van de Mega Mini’s ging ook goed van start. Helaas was hun tegenstander van Spaarnestad net iets beter. Met 2-4 en 2-3 ging de eerste wedstrijd naar het Haarlemse team.
De tweede wedstrijd ging tussen de beide Atalante-teams. Aan de ene kant van het net stonden de Ministars met Fay, Isabel, Nikki, Talitha en Valerie. Aan de andere kant stonden de Mega Mini’s met Anouk, Jade, Judith, Maaike en invalster Lucia. Het was heel spannend! Beide teams deden weinig voor elkaar onder en er werd heel mooi geserveerd en zeer goed in de hoekjes en net over het net gegooid. Vooral voor de aanwezige jeugdbestuurders was het lastig aanmoedigen, want zij waren natuurlijk onpartijdig. Een gelijkspel was het mooist geweest, maar de overwinning ging nipt met 4-2 en 3-2 naar de Mega Mini’s.
De derde set moesten de Ministars tegen het sterke team van Spaarnestad spelen. Helaas verloren zij ook van dat team met 2-3 en 1-5. De Mega Mini’s speelden hun laatste wedstrijd tegen Smashing Velsen. Er werd veel bewogen in het veld en er werd heel slim gespeeld wat resulteerde in een overwinning met 2x 4-1.
Beide teams zullen zich op de vrijdagen gaan voorbereiden op de thuisminidag. Onder leiding van Mariska, Malou, Denise en Nivja gaan zij nog harder trainen op het slim gooien van de bal. Eens kijken of we dan de eerste en tweede plaats in de poule kunnen gaan opeisen!

Last but zeker not least was het de beurt aan onze smashende Muppets. Dit team bestaande uit de meiden Marit en Paula en de jongens Ivar, Jaco, Kimo en Marc laten dit jaar een heel grote progressie zien. Smashen is helemaal hun ding en dat doen ze dan ook lekker vaak. De eerste set was het nog even zoeken en deze ging dat ook verloren met 9-17. De tweede set werd er orde op zaken gesteld en werd Spaarnestad met 20-7 weggespeeld.
De tweede wedstrijd tegen Martinus was een mooie partij en ging helemaal gelijk op. De eerste set eindigde in 16-16; de tweede set ging met 16-14 gewonnen. De laatste wedstrijd tegen VCH liet eenzelfde beeld zien als de eerste wedstrijd, maar nu andersom. De eerste set ging met 21-18 gewonnen, de tweede set met 16-18 verloren. Al bij al een heel mooi resultaat! De Muppets gaan de komende weken nog meer oefenen met het smashen om in Mijdrecht de tegenstander alle hoeken van het veld te laten zien!

Zoals al meerdere keren genoemd spelen de miniteams van Atalante, gesponsord door Vinken Vastgoed, de volgende keer een thuiswedstrijd. Op zaterdag 16 april organiseert V.V. Atalante de zevende minidag in Sporthal Phoenix te Mijdrecht. Het speelschema van deze minidag wordt ongeveer een week van tevoren gepubliceerd op www.vv-atalante.nl.

Bron: Nens