Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

Krakert routiniers D5 tegen jong D3
03 april 2011

Afgelopen vrijdag was het dan zover. Diverse geinige toespelingen waren van tevoren over en weer gemaakt tussen beide groengele teams. Aan het begin van de week kwam het nieuws dat koploper Martinus had verloren van de nummer 4 VHZ, een mooie stunt en dat bracht het verschil tussen de koploper en nummer twee D3 naar slechts 7 punten (zij hadden nog wel een wedstrijd meer gespeeld), maar het verschil was kleiner geworden.. Dinsdag volgde het bericht dat onze spetter Tanja de laatste drie wedstrijden niet mee kan doen ivm een blessure.. Met de missie in het achterhoofd (inmiddels voorhoofd) om één van de vier 3e klasse teams een klasse hoger te krijgen werd besloten om Ingeborg mee te vragen, en dat ondanks dat D6 zelf moest spelen.

De eerste set begon erg rommelig en gespannen. Geen enkele pass kwam netjes, de verdeling was niet optimaal en het afmaken niet moeilijk genoeg. Ondanks de grote inzet en energie speelden de dames erg gespannen en geforceerd. Verkeerde ballen werden gespeeld of overgenomen in een poging de reeks te doorbreken, kortom helemaal geen lekker begin. Tot ongeveer 16-6 achter was het dames 5 dat vrij en ongedwongen balde en de punten scoorde. Geroutineerde Inge en Ingeborg werden ingewisseld en langzaam krabbelden de Creavorm dames terug. Het kostte veel moeite om het ritme te vinden maar geleidelijk werden de patronen duidelijker en puntje voor puntje werd ingelopen tot de eerste set met 20-25 alsnog gepakt werd.

In set twee bleef de eind-formatie van de eerste werkset staan. Het ging bij de Creatieve dames beter draaien en sneller dan gedacht stond daar een 13-25 winst op het telbord. Vanaf het derde bedrijf kwam de jongere garde meer aan bod. Xuee ging verder in plaats van Annemarie, Mariska terug op de diagonaal. Er werd hard gewerkt en het was een leuke strijd. De dames van 3 kwamen steeds meer in hun spel en de dames van vijf bleven taai en pittig weerstand bieden. Na verschillende lange rally's was het D3 dat met 21-25 de spannende strijd won.

In de laatste set gingen Xuee, Mariska, Lisa, Nivja, Jamie en Denise de klus klaren. Wederom was het berenspannend maar de jonge dames gingen steeds meer in zichzelf geloven en dat is eigenlijk de grootste hulp en lering. Xuee rende zelfverzekerd voor iedere tweede bal, Mariska had een mooie lucratieve mix gevonden van zowel energiek als beheerst scoren, Lisa was zeer solide in de middenval, Nivja had weer een paar mooie bloks middenvoor en maakte de hele achterlijn stofvrij, Jamie pakte haar kans en groeide letterlijk met mooie diagonale spetters en ook Denise deed dat net zo en haar service is natuurlijk altijd erg betrouwbaar. Het was heel erg leuk om te zien dat de jonge dames het zelf waar maakten, met een klein verschil van 22-25 was de 4-0 een feit.

Dames 6 bedankt voor het afstaan van sterspeler Ingeborg!
Volgende week vrijdag tegen de koploper om 19:30 in De Boei.

1 Martinus D2      18-81 65-9
2 Atalante D3       18-79 63-10