Dubbel verlies voor dames 1
07 april 2011

Afgelopen vrijdag speelde Haaxman/Verbruggen Atalante dames 1 thuis tegen Nederhorst Den Berg. De dames 1 moesten 1 punt halen om er zeker van te zijn om in deze competitieklasse te kunnen blijven. Helaas was het team incompleet en speelde Roos Aarsman met veel plezier mee in het team.

De wedstrijd werd vol goede moed begonnen met in de basis: Irma Schouten, Nancy Lijten, Jana Chatmuchova, Mirjam van der Strate, Carin van Kouwen en Marleen Sondermeijer. De eerste set was Atalante sterk. Dit bleek uit een goede servicedruk, goede passes en spelverdeelster Irma Schouten kon haar aanvalsters goed bedienen. Een 25-19 winst was het resultaat.

Het punt was binnen en het leek wel of Atalante het hierbij liet. De opstelling bleef het zelfde, maar de tweede set begon rommelig, de passes kwamen niet goed aan bij de spelverdeelster, waardoor er geen aanval opgebouwd kon worden.  Even kwam er nog een verrassingselement in het spel, Roos Aarsman kwam erin als spelverdeelster. Hierdoor kon Irma nog aanvallen. Maar helaas mocht dit niet meer helpen, een verlies van 16-25.

De derde set was gelijk aan de 2e. Een verlies van 19-25. De vierde set werd de opstelling heel anders dan de andere sets. Roos Aarsman kwam erin als spelverdeelster, zodat ons aanvalskanon Irma kon gaan aanvallen. Atalante wilde er natuurlijk een vijfde set proberen uit te slepen en de vechtlust was dan ook aanwezig bij het team. Er werd goed verdedigd en ook de service liep lekker, maar Nederhorst had de winning mood en haalde Atalante uit het spel. Ondanks een goede aanvalreeks van Irma Schouten bleef Atalante tegen een achterstand aankijken. Het liep gelijk op, maar het winnende punt werd behaald door Nederhorst: 23-25 verlies. Het laatste punt werd Nancy Schockman uit het veld gehaald. Zij gaat na deze wedstrijd stoppen met volleyballen omdat ze zwanger is. Dit is een groot verlies voor het 1e Atalante team, maar ook voor de vereniging. Nancy is een toegewijde speelster en een betrokken lid die veel doet en deed binnen de vereniging. Nancy we hopen je wel te zien langs de kant!

De volgende wedstrijd en tevens laatste thuiswedstrijd van dit seizoen staat gepland op vrijdag 8 april in de Boei in Vinkeveen. Er wordt dan om 21.00 uur gespeeld tegen Armixtos dames 1. Zij staan 1 plaats onder Atalante op de 7e positie. Vorige wedstrijd heeft Atalante gewonnen met 4-0, Armixtos zal er alles aan doen om dit keer te winnen. Dit zal een spannende wedstrijd worden.

Bron: Ca3