Vinkeveense plassen 2

H1 verliest laatste thuiswedstrijd van het seizoen
09 april 2011

De mannen van A-side Atalante Heren 1 uit Vinkeveen speelden afgelopen vrijdag hun laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Spaarnestad Heren 3 uit Haarlem. Er zat aardig wat publiek op de tribune en Atalante had wat goed te maken, want de vorige wedstrijd tegen de heren uit Spaarnestad werd met 3-1 verloren. Dat terwijl Atalante strijd om plek 3 in de promotieklasse en Spaarnestad degradatie probeert te ontlopen.

Atalante startte met Frans Roos als spelverdeler, Robert Hardeman en Bas van der Lubbe op het midden, Leonard de Jong en Sven Pothuizen op de buitenkant en Martijn de Vries als diagonaal. Atalante begon goed aan de wedstrijd en door gevarieerd aanvalsspel pakten ze een kleine voorsprong die de gehele set vastgehouden werd en tegen het einde van de set zelfs iets uitgebreid werd, waardoor de eerste set met 25-20 werd gewonnen.

In de tweede set kwam Erik Verbruggen in het veld voor Leonard de Jong. Deze set begon Atalante weer goed, maar Spaarnestad kon goed bijblijven. Helaas ging de scheidsrechter steeds meer zijn stempel op de wedstrijd drukken door constateringen van de tweede scheidsrechter te negeren. Hierdoor raakte Atalante geïrriteerd en gaf eigenlijk onnodig de set weg: 22-25.

De derde set kwam Leonard de Jong weer het veld in, nu voor Martijn de Vries. Deze set moeten we snel vergeten: de pass kwam te scherp aan het net en de scheidsrechter floot ineens erg veel technische fouten af. Hierdoor kon spelverdeler Frans Roos de aanvallers niet bereiken en werd deze set kansloos verlorenmet 17-25, ondanks een erg mooi punt van Sven Pothuizen.

In de vierde set kwam Martijn de Vries in het veld voor Sven Pothuizen en werd het gehele team drie posities doorgeschoven. Hierdoor stonden de aanvallers tegenover andere blokkeerders en hadden de verdedigers te maken met een andere service. Deze tactische wisseling pakte goed uit en Atalante liep gemakkelijk bij Spaarnestad weg en kon deze set binnenhalen met een groot verschil: 25-14.

Er moest dus een vijfde set aan te pas komen om een winnaar uit deze wedstrijd te laten komen, want qua sets stond het gelijk: 2-2. De opstelling bleef hetzelfde als in de vierde set en Atalante begon weer voortvarend. De spelverdeler van de tegenpartij werd constant voor twee keer spelen afgefloten. Dit leidde tot irritaties bij de tegenstander wat resulteerde in een gele kaart voor een speler van Spaarnestad en een voorsprong van 6-0 voor Atalante. Omdat deze set maar tot de 15 punten gaat, was deze al bijna binnen. Dit sloop in het spel van Atalante en Spaarnestad kon goed terug komen, tot 12-12. Atalante kwam op 13-12 en was dichtbij een matchpoint, maar wist deze helaas niet te verzilveren waarna Spaarnestad aan het langste eind trok en de set met 15-17 binnenhaalde, wat betekende dat ze de wedstrijd met 2-3 wonnen. Dit was erg zuur omdat overall gekeken Atalante 104 punten scoorde en Spaarnestad 100.

Aanstaande maandag, 11 april spelen de mannen van Atalante H1 hun laatste wedstrijd van het seizoen tegen Martinus om half 9 in de Bankrashal te Amstelveen. Als Atalante wint kan het nog 3e worden, wat een zeer goed resultaat is na promotie van afgelopen jaar.

Bron: Bas

Volg Atalante Vinkeveen