Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

D3 (2e) verliest van koploper
10 april 2011

Vrijdag 8 april speelden de jonge dames van Creavorm D3 wederom een spannende wedstrijd tegen de nummer 1 van de poule, Martinus D2. De Vinkeveense dames stonden slechts 2 punten achter op deze koploper en hadden als extra versterking Ingeborg Verweij en Annike van Kouwen mee. De dames van Martinus verschenen met een breed arsenaal van maar liefst 11 spelers aan de meet, waaronder een aantal zeer talentvolle jonge dames.

De eerste set begon met Denise van der Laan, Nivja Bartman, Ingeborg Verweij, Mariska van der Spoel, Lisa Beijer en Annemarie Bakker, en was gelijk zeer spannend en een flink niveau sneller dan de rest van de wedstrijden. De service en aanval van de Amstelveense dames was pittig en de Vinkeveense ploeg wist met een matige verdediging maar moeizaam antwoord te geven op dit geoliede offensief. Op een achterstand van 9-3 kwam Annike van Kouwen de ploeg versterken en bij 11-6 werd routinier Inge Bakker aan de ploeg toegevoegd. Het was hard werken maar door mooie reddingen en goed passwerk konden de ballen steeds beter aan de aanvallers aangeboden worden en werden punten gescoord. Langzaam kwam de groengele ploeg weer bij ondanks de vele strategische wissels die bij de tegenpartij ingezet werden. Ook de slimme servicebeurt van Annemarie en harde servicereeks van Inge hielpen mee aan de zeer nipte 27-25 winst, een leuke opsteker.

In set twee zette coach Frans Roos een frisse equipe neer met Xuee Lont, Jamie Theijsmeijer en Annike van Kouwen in de basis. Het was wederom erg spannend en er werd hard gewerkt, echter de Amstelveense ploeg raakte steeds meer op dreef. Bij een fikse achterstand werd Inge ingewisseld maar kon het verschil niet meer maken: 17-25 verlies. In set 3 waren de Amstelveense dames helemaal warm en serveerden er op los. De passes kwamen nauwelijks bij de spelverdeler aan en punt na punt werd gescoord. Ondanks een wissel en time-out kon de ploeg geen aansluiting meer vinden en verloor met 11-25. Nog een laatste poging werd in de laatste set gedaan. En hoewel de cijfers minder extreem waren had de thuisploeg geen mooi antwoord op de harde services, het snelle spel en mooie aanvallen van de jonge talentvolle Amstelveense ploeg, 19-25. Met het 1-3 verlies staan de dames nu 5 punten achter op de koploper en 3 punten voor op de nummer 3, dat de laatste tegenstander gaat zijn voor de Creavorm equipe op vrijdag 15 april in Nieuw Vennep. Minimaal 2 sets moeten gewonnen worden zodat Atalante D3 zich op de tweede plek kan handhaven en via de achterdeur, via P/D wedstrijden kan proberen een klasse hoger te geraken.

Bron: mi