Laatste wedstrijd Atlante H1
17 april 2011

Maandag 11 april moest de A-side equipe van Atalante naar Amstelveen voor de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Tegenstander was Martinus Heren 3, op de elfde plek van de ranglijst en vóór deze wedstrijd al zeker van degradatie.

De mannen van Atalante begonnen heel ontspannen aan de wedstrijd, waardoor ze bij een 12-5 achterstand doorkregen dat ze nog niet aan de bar zaten, maar bezig waren met een serieuze volleybalwedstrijd. Snel werd er een hoop gas bij gegeven, maar de eindspurt was te laat ingezet met een 25-21 verlies tot gevolg.

In de tweede set ging het lang gelijk op, echter op 24-23 voorsprong kreeg Atalante een zeer terechte penalty na een harde overtreding van Martinus, deze werd door Robert Hardeman hard in het linkerachterveld geserveerd, 25-23 winst en dus 1-1 in setstand.

Martinus begon in de derde set uit onmacht steeds meer overtredingen te maken, met zelfs een handsbal halverwege de set. Atalante liet zich hierdoor niet van de wijs brengen en wist met een stift en een lob de set naar zich toe te trekken met 25-21 setwinst tot gevolg. De vierde set was wellicht de hardste set dit seizoen, waarbij fysiek contact niet werd gemeden. Toen hoofdaanvaller Leonard de Jong onderuit ging na een harde sliding werd het even stil op de tribune, maar de brancard was niet nodig, gehard door 10 jaar sportschool verbeet hij de pijn en was zelfs in staat om de laatste twee punten van de wedstrijd te maken, 24-18 met een prachtige stopvolley op de 3-21 positie en de 25-18 door een full flop achter de spelverdeler.

Door deze mooie 3-1 winst eindigen de A-side mannen op de 4e plaats in de promotieklasse een mooie prestatie na de promotie. Eerstvolgende competitiewedstrijd: september 2011.

Bron: Frans