Scholentoernooi 2014

Slottoernooi mini’s levert een podiumplek op
16 mei 2011

Afgelopen zaterdag vond alweer de laatste van de in totaal acht minidagen van dit seizoen plaats. Zoals te doen gebruikelijk stond deze slotdag in het teken van de finales en het winnen van bekers. V.V. Atalante was met vijf teams vertegenwoordig op deze slot; vier teams streden op niveau 4 en een team op niveau 4.

’s Ochtends vroeg was het als eerste de beurt aan de Ukketoppers om te laten zien wat ze waard waren. Dit meisjesteam speelt ondanks hun jonge leeftijd en geringe lengte al dit hele seizoen op niveau 4, wat al een prestatie op zich is. Ze kwamen dit keer uit in poule C. Claudia, Leonie, Lucia, Noa en Roos lieten mooi volleybal zien, maar door een verliespartij en twee keer een gelijkspel net te kort om voor de prijzen te mogen spelen. Uiteindelijk eindigde het team op een mooie vijfde plaats!

In de tweede ronde kwamen de Mega Mini’s en Ministars uit. Deze teams maakten halverwege dit seizoen de overstap naar niveau 4 en gaan als een speer. Zij zijn nog jonger en kleiner en doen al lekker mee. De Mega Mini’s bestaande uit Anouk, Jade, Judith, Lisanne, Maaike en Mark kwamen uit in poule E; de Ministars met Eva, Fay, Isabel, Nikki en Talitha streden in poule F om de prijzen. De Ministars werden knap derde in een sterke poule en speelden om plek 5 en 6. Helaas ging die wedstrijd verloren, maar toch mag het team trots zijn op de zesde plaats. De Mega Mini’s werden verrassend eerste in de poule, omdat hun concurrent een punt liet liggen. Zij speelden dus de finale en dat werd een ware thriller! Ze speelden tegen lange kinderen van de Heemstede Kanjers. De eerste set begon niet best, maar werd uiteindelijk knap met 16-14 gewonnen. De tweede set liep Heemstede weer uit, maar op het eind kwamen de Mega Mini’s weer terug. Helaas ging deze set net aan naar Heemstede met 13-15. Een gelijkspel dus! Het team dat als eerste bij de vijf was, won de beker. Tot 3-3 ging het gelijk op, maar toen pakte Heemstede twee punten achter elkaar en won dus terecht de eerste plaats. Desalniettemin een zeer knappe prestatie van en een zilveren medaille voor onze jonge Mega Mini’s.

In de derde en tevens laatste ronde was het de beurt aan de Muppets (niveau super 4) en de Heroes (niveau 2). De Muppets wonnen twee wedstrijden en speelden er een gelijk. Hiermee eindigden Ivar, Jaco, Lars, Marc, Marit en Paula op een gedeelde eerste plaats in de poule. Doordat de andere nummer 1 een net iets beter setsaldo had, werden de Muppets uiteindelijk tweede. Dat bood nog wel steeds kans op een podiumplek. De strijd om de derde plaats ging helaas verloren, maar een vierde plaats is nog steeds een puike prestatie om trots op te zijn!
Ons jongste en nieuwste miniteam speelde pas voor de tweede keer een toernooi. De vorige keer hadden ze al laten zien dat ze al lekker konden ballen, maar dit keer ging het nog net iets beter. Het spel was leuk om naar te kijken, al was de concentratie bij de jonge kids af en toe een beetje zoek. Wel tof om te zien was dat Cayden, Kevin, Sander, Sander en Tessa al heel goed keken waar ze de bal moesten gooien. Het leverde het team geen podiumplaats op, maar vol trots gingen de kids met een medaille van de NeVoBo naar huis! We gaan zeker volgend seizoen nog veel van hen horen.

Met de finaledag is er een eind gekomen aan het competitieseizoen van de jongste jeugd van Volleybalvereniging Atalante. Aanstaande vrijdag, 20 mei, gaan de kinderen nog samen met hun papa, mama of andere bekende strijden om de prijzen bij het ouder/kindtoernooi. Daarna is er nog een keer trainen en een uitje en dan mogen de kinderen gaan genieten van een welverdiende zomervakantie.

Op naar weer een mooi seizoen met Cool Moves Volley!

Bron: Nens