Vinkeveense plassen 2

Valse start bij Atalante H1
25 september 2011

De eerste wedstrijd van het nieuwe volleybalseizoen was een thuiswedstrijd, tegen Wilhelmina uit Amersfoort. Wilhelmina haalde vorig seizoen de 5e plek in de competitie. Atalante veroverde de 4e plek.

De Vinkeveners hebben dit seizoen versterking gekregen van 3 spelers uit Uithoorn, waarvan er helaas maar 1 fit genoeg was voor de eerste wedstrijd, Iwan Hendriks. Ook Leroy Kuijper is weer terug bij de club en komt uit in het 1e team. Echter, door de afwezigheid van Sven Pothuizen en Bas van de Lubbe kon het team met toch met maar 6 spelers aantreden voor deze wedstrijd. Coach Sjaak Immerzeel had als reverves Henk Versloot en Erik Sloesarwij van het tweede gevraagd. Atalante begon de wedstrijd voortvarend. De aanvallers Leonard de Jong, Leroy Kuijper en Erik Verbruggen waren goed op dreef, en overtuigend werd de eerste set gewonnen met 25-20.
Ook de tweede set werd voortvarend begonnen. Met een tussenstand van 24-19 leek ook deze set een redelijk simpele overwinning te worden voor de Vinkeveners. Maar het lukte de heren niet om die buit binnen te halen. Wilhelmina pakte alsnog de tweede set met 25-27.

Vanaf dat moment leken de Vinkeveners gebroken. Geen pass kwam meer goed aan, aanvallers sloegen ballen uit en het zelfvertrouwen daalde zienderogen. Wilhelmina hoefde bijna alleen nog maar de wedstrijd uit te serveren en deed dat ook. Via 14-25 en 13-25 werd de wedstrijd teleurstellend afgesloten voor Atalante.

Komende zaterdag volgt een uitwedstrijd in Soest, tegen SOVOCO.

Bron: Robert

Volg Atalante Vinkeveen