Vinkeveense plassen 2

Atalante H1 verliest ook tweede wedstrijd
05 oktober 2011

Afgelopen zaterdagmiddag om 13:00 speelde Atalante H1 de tweede wedstrijd van het seizoen tegen Sovoco in Soest. Helaas ontbrak Leroy Kuijper en Jeroen Moolenaar kon niet spelen vanwege een blessure, maar nam wel de coaching op zich.

Atalante begon de eerste set met Frans Roos als spelverdeler, Sven Pothuizen op de diagonaal, Erik Verbruggen en Leonard de Jong op buiten en Robert Hardeman en Bas van der Lubbe op het midden. De eerste set ging erg gelijk op en werd pas op het einde beslist in het voordeel van Sovoco, die de set binnensleepte met 26-24.

De tweede set kwam Iwan Hendriks in het veld voor Sven Pothuizen. Deze set ging tot 16-15 in het voordeel van Atalante erg gelijk op, maar door goede wissels bij Sovoco konden zij redelijk eenvoudig de set winnen met 25-18, ondanks dat Sven Pothuizen nog in het veld kwam voor Leonard de Jong.

Het was duidelijk dat er wat moest gebeuren om toch nog de wedstrijd te winnen en na een preek van de trainer en de wissel van Sven Pothuizen voor Erik Verbruggen, startten de Vinkeveners uitstekend aan die derde set. Sovoco wist nog terug te komen tot 10-10, maar daarna liep Atalante uit door goed aanvallend en blokkerend werk. Deze set wist Atalante dan ook te winnen met 19-25.

Vol goede moed ging Atalante de vierde set in met Erik Verbruggen voor Leonard de Jong. Ook deze set waren de teams weer erg gelijkwaardig aan elkaar en dat zorgde voor een spannend verloop van de wedstrijd, maar helaas voor Atalante trokken zij aan het kortste eind en verloren de set met 25-23 waardoor Atalante maar 1 punt meenam naar Vinkeveen, waar het er vorig jaar 3 waren.

Aanstaande vrijdag 7 oktober speelt Atalante zijn derde wedstrijd van het seizoen tegen Allvo uit Almere. Na twee verliespartijen is Atalante gebrand om de eerste overwinning van het seizoen binnen te halen.

Bron: Bas