Minidag 24-9-22

Hard werken loont nog niet voor Atalante D1
09 oktober 2011

Afgelopen vrijdag mocht Atalante dames 1 gesponsord door Haaxman en Verbruggen de 3e competitiewedstrijd spelen tegen SVU DS1 in de Boei te Vinkeveen. Een sterk team met veel jonge meiden, dus dames 1 moest aan de bak. Helaas is Mirjam van der Strate nog steeds geblesseerd aan haar schouder en moet ze meer rust houden om het geheel te laten genezen.

Het team van dames 1 begon met Marleen Sondermeijer en Daniëlle van der Horst op het midden, Jana Chatrnuchova en Allie Koekoek op buiten, Sandra Wiebes op diagonaal en Xuee Lont als spelverdeelster.

De 1e set begon beter dan de afgelopen 2 wedstrijden. Door servicedruk, goede passes en prima spelverdeling ging het lange tijd gelijk op. Er werd vanaf het begin hard gewerkt en uiteindelijk door goede blokkering van Marleen Sondermeijer ging de 1e set met 26-24 naar de Haaxman/Verbruggen dames.

De 2e set was een zelfde beeld. Carin van Kouwen was erin gekomen voor Xuee Lont als spelverdeelster en Loes Kuijper voor Allie Koekoek op buiten. Er werd zelfs een voorsprong tot 19-16 opgebouwd door veel servicedruk en Jana Chatrnuchova scorend op buiten. Maar toch kon dames 1 de voorsprong niet vast houden. SVU kwam terug door slimme plaatsballen en met 22-25 ging de set naar SVU.

De 3e set lieten de Haaxman/Verbruggen dames hun kopjes een beetje hangen. De pass kwam minder aan en er werden teveel fouten gemaakt in de aanval of verdediging. Deze set ging dan ook met 19-25 naar SVU.

De 4e set moest het weer komen van het harde werken voor elkaar en afwisseling in de aanval door slimme plaatsballen in het midden of in de hoeken achterin. Carin van Kouwen was in het veld gekomen voor Daniëlle van der Horst op het midden. SVU nam al snel de leiding. Ze bleven steeds een paar punten voor staan. Dit was op het einde niet meer in te halen ondanks een wissel op de diagonaal en een aantal serviceseries. Met 23-25 ging ook deze set naar SVU en daarmee de wedstrijd met 1-3.

Aankomende zaterdag mogen de Haaxman/Verbruggen dames aantreden in Amsterdam tegen vv Amsterdam DS2. Ook hier zullen we weer hard voor de punten moeten werken. Laten we hopen dat we er meer dan 1 mee naar huis kunnen nemen.

Bron: Daniƫlle