Vinkeveense plassen 2

Gehavend D1 helaas weer geen punten
17 oktober 2011

Zaterdag 15 oktober stond er weer een wedstrijd op het programma van Atalante Dames 1. De Krijn Verbruggen equipe vertrok met een magere bezetting richting Amsterdam. Middenaanvalster Marleen Sondermeijer was vanwege een vastzittende en zeer pijnlijke nek niet van de partij en ook coach Erik Raket kon er niet bij zijn. Mirjam van de Strate zou de coaching overnemen en was eventueel als libero inzetbaar. Hopelijk konden de dames op tijd aan de wedstrijd beginnen want Carin van Kouwen moest weer op tijd weg naar een volgende afspraak.

De eerste set begon voor beide partijen erg rommelig. Beiden teams serveerden menigmaal de bal in het net of fout en ook aanvallend wilde het er niet goed uit komen. Naarmate de set vorderde gingen beide teams beter spelen. Atalante had vooral moeite met de serve van Amsterdam. Daardoor kon setupster Xuee Lont geen mooie setup geven en was de aanvalsdruk aan Vinkeveense zijde onvoldoende. Vv Amsterdam kon beetje bij beetje de voorsprong uitbouwen.  Aan het eind van de set was duidelijk zichtbaar dat de Atalante dames zich nog niet gewonnen gaven. Ze knokte voor elke bal. Helaas zonder resultaat en de eerste set was dan ook met 25 – 18 voor Amsterdam.

Maar de vechtlust aan het einde van de eerste set  resulteerde wel in een beter spel bij de ploeg uit Vinkeveen, gesponsord door Haaxman.  In de tweede set waren beide teams aan elkaar gewaagd. Amsterdam wist met hun lange aanvalsters de punten te scoren, terwijl Atalante juist door tactisch spel, met ballen achter in de hoeken geplaatst, punten wist te pakken. Helaas moest buitenaanvalster Allie Koekoek met kramp in de kuit het veld verlaten. Dit leidde tot enige verwarring maar de dames herstelden zich goed en bleven druk uitoefenen op Amsterdam. Tot het eind van de set bleef het een nek aan nek race. Helaas was Atalante niet in staat om een tandje extra bij te zetten en de set te winnen. Met 28-26 ging de set wederom naar Amsterdam.

In de derde set wilde het aan Atalante zijde niet meer lukken.  Zowel de servicepass als de rallypass konden niet goed aan het net worden gebracht. De aanvalsopbouw bleef hierdoor onder de maat en Atalante kon onvoldoende druk uitoefenen op het team uit Amsterdam. Daardoor lukte bij de tegenpartij veel meer. De aanvalsdruk van Amsterdam nam toe, het kleine blok van Atalante kon daar niets aan verhelpen en de verdediging mistte vele ballen. De set werd eenvoudig met 25-13 door de Amsterdamse dames gepakt.

In de vierde set zag het spel er niet veel beter uit. Zonder Carin van Kouwen en met een licht geblesseerde Allie Koekoek moesten de meiden er alles uit zien te halen om toch nog een set te winnen. Helaas lukte het dit gehavende team niet om de tegenstandsters nog enigszins onder druk te zetten. Amsterdam nam het heft in handen en pakte een 19-7 voorsprong. Ondanks deze achterstand en reëel uitzicht op een 4-0 verlies bleef Atalante er voor knokken. Een goede service beurt van Xuee Lont bracht het team dichterbij. En ook verdedigend en aanvallend waren er soms nog mooi acties te zien. Helaas niet voldoende om de set te winnen. Ook de vierde set was voor vv Amsterdam met 25-16. Komende week heeft de Haaxman – Verbruggen equipe geen wedstrijd. Mooie gelegenheid om alle blessures even tot rust te laten komen zodat de dames over twee weken er weer vol tegenaan kunnen.

Bron: Loeps