Update H4
17 oktober 2011

Ik zal hier geen lappen tekst gaan plaatsen waarin ik tot de kleinste details onze wedstrijden ga beschrijven en analyseren. Gewoon even een korte update voor alle fans van het Electroworld Bunschoten team.

Vinkeveen 7 okt
Wij hebben lang moeten wachten op onze competitie start, maar 7 oktober was het dan zo ver. Een thuiswedstrijd tegen de combi Roda/Sas. Groot nieuws was dat Hans (Bunschoten) bereid was gevonden ook weer mee te ballen met H4. Gezien de afwezigheid van Wil was Regi gevraagd om zijn talenten als set-upper te showen deze avond. We mogen wel stellen dat dit hem erg goed af ging.
De wedstrijd werd door ons met 4-0 gewonnen, maar eerlijkheidshalve moet wel gezegd worden dat de uitslag niet representatief is voor de onderlinge strijd. Met o.a. twee sets van 25-23 en 25-21 wordt wel duidelijk dat het een mooie strijd was, waarin wij op de beslissende momenten net iets scherper waren dan onze tegenstander. Enige domper deze avond was dat Joost ruzie had met een voet van een tegenstander wat een pijnlijke enkel opleverde. Vooralsnog schijnt de schade mee te vallen.

Zwanenburg 12 okt
Onze partij tegen de Christofoor mannen uit Zwanenburg was weer van een totaal andere orde. Zonder Joost en Hans, maar met Wil en Brent (dank Brent voor je puike aanvallende impulsen) was het even schipperen. Doordat Mario als set-upper fungeerde deze avond en Joost er dus niet bij was misten we toch een stukje aanvalskracht. Dit werd voor een groot deel weer goed gemaakt door Brent waardoor de eerste twee sets er als koek in gingen. De uitslag van de tweede set (25-16) spreekt boekdelen! Wat er daarna met ons of onze tegenstander gebeurde is mij niet helemaal duidelijk, maar eigenlijk kwamen wij nooit meer echt in ons spel. Een 3-2 verliespartij was dan ook het uiteindelijke resultaat.

Ik wil afsluiten met de conclusie dat de sfeer in ons team erg goed en positief is. En ondanks de 3-2 nederlaag in de tweede wedstrijd kijken wij omhoog op de ranglijst en zien zeker mogelijkheden om nog flink te stijgen. Onze doelstelling was en is dan ook nog altijd het kampioenschap.

Sportieve groet,
RobH