Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

Matige strijd D2 tegen koploper
21 oktober 2011

Op woensdagavond 18 oktober speelde Haaxman D2 hun vierde wedstrijd tegen VV Amsterdam D3. Voor de wedstrijd werd de nieuwe stek bewonderd van Debbie en haar surf dude Neal, een mooi nieuw appartement op IJburg, met uitzicht op het water (volgens zeggen, want het was al donker). Na de huiskijk werd vrij strak van Oost naar West gesjeesd, maar dan nog parkeren, een parkeerticket met kenteken fiksen en de ingang vinden.. En de paraplu.. Ietwat gehaast sprinten we naar binnen alwaar een 11 koppen tellend team aan het inlopen was. Met drie unanieme 4-0 uitslagen stonden de dames aan kop en bleek dit het team te zijn van oud D1 speelsters Inge Tanja.

De hele wedstrijd werd gekenmerkt door onrustig spel met erg veel eigen foutjes in alle onderdelen. Niet eens zozeer de service maar wel pass, set-up en aanval stonden niet op scherp. Gelukkig waren de Amsterdammers in de eerste set ook niet bepaald foutloos en serveerden en smashten erg veel ballen buiten de lijnen. De bordjes werden afwisselend omgedraaid tot een verrassende 22-25 op het Vinkeveense conto kwam te staan. In set twee kwam de thuisploeg beter in het spel en wist vooral met mooie service reeksen het vuur aan de schenen te leggen. De geelgroene ploeg kwam maar niet in het ritme ondanks verwoede pogingen van Inge B. die het achterveld met grote inzet verdedigde. Helaas was een matige 25-15 het resultaat.

Set drie leek na een mindere start goed te herstellen en heel even kwam de spirit van vorige wedstrijden terug waarbij vooral taai doorpakken het verschil had gemaakt. Coach Joke R maande de spelers slimmer te spelen en gebruik te maken van ruime mogelijkheden in de serveerhoek en lobsmashes in het midden, Tineke Vellekoop pakte dat goed op. Maar het Vinkeveense spel kwam niet onder controle en  ondanks mooie voorsprongen van 10-15 en 15-21 kwamen de Amsterdammers toch weer terug met sterk scorende service beurten en aanvallen in het midden of mooi rechtdoor, 25-21 was het resultaat. De laatste set was snel gedaan, met 25-11 werd de equipe door een sterke service van de baan geveegd. Ok toch nog mooi 1 setje gepakt, maar verder een wedstrijd van totaal ander peil dan de vorige drie. Thuis, op een prettige vrijdag, beloven we beterschap. Volgende week vrijdag 28-10 eerst thuis tegen het D4 van de zelfde club.

Bron: mi