D2 verliest van sterk Amsterdams offensief
29 oktober 2011

Vrijdag 28 oktober kwam VV Amsterdam D4 (nr 3) op bezoek in De Boei, na de mindere wedstrijd een week tevoren tegen koploper VV Amsterdam D3, waren de Vinkeveense dames gebrand op een lekker duel. De strijd ging van meet af aan los, de Amsterdammers speelden snel en pittig, er was geen tijd om te bezinnen of dieselen, het was direct leuk duel en beide teams speelden lange pittige rally’s. Erg inspirerend en veel leuker dan de vorige week. Aan Vinkeveense zijde waren zowel service pass als rally pass niet optimaal, maar zodra mooi, dan was het ook mooi, met een lekkere aanval. Via 9-15 achter werd fiks ingelopen naar 16-18 en 18-22 maar de service van de Amsterdammers was erg sterk en met 25-19 werd het eerste bedrijf verloren.

De tweede set werd de ploeg wederom belaagd door sterk serverend Amsterdam en snel aanvalswerk van de gasten die als maar schijnbaar nonchalanter sprongservices en snelle steek aanvallen op de achterhoede lanceerden, afgewisseld met subtiel scorende tikjes over het blok. En alles lukte ook. Ondanks dat sommigen rally’s en punten daardoor vrij snel gemaakt waren bleef de geelgroene equipe hard doorwerken en kracht halen uit ieder mooi punt dat behaald werd. In de langere rally’s was het pittig spel en om het even wie zou winnen. Maar de vele directe service-scores en harde aanvallen konden ook met veranderingen in de opstelling achterin niet onder controle komen: 25-15 verlies.

In set drie maakte Jet haar rentree na een enkelblessure. De zelfverzekerdheid van het team werd aan de tand gevoeld ook in deze set, en wederom was het de sterke service die het spel domineerde. De eigen service is in de regel veel sterker maar liet het helaas een beetje afweten. Te samen werd dat ondanks goede inzet wederom met 25-15 beslecht. Coach Erik maande de ploeg nog eenmaal de tijd te nemen bij de service, en de aanval af te wisselen met korte lobaanvallen en nog heel even was er tegenwerk maar echt een vuist maken lukte niet goed meer: 14-25. Een eerste 0-4 vol verlies met ondanks de mooie rally’s vrij duidelijke cijfers. Op naar de volgende match op woensdag 2 november uit in Hoofddorp tegen de nummer 2 VCH D2. Maar eerst eens even lekker uitswingen in de lokale disco..

Bron: mi