Electroworld Bunschoten H4 stoomt door
10 november 2011

Na de deceptie van de 3-2 verloren partij tegen Christofoor mocht het heren 4 Electroworld Bunschoten team op 28 oktober in de Boei laten zien dat die verliespartij een vergissing was. Tegenstander was Heemstede H2, tot op dat moment ongeslagen. Met die kennis betraden wij toch niet helemaal gerust het veld, versterkt met Han vanwege de al elders genoemde blessures in ons team.

Gesteld kan worden dat wij zonder veel problemen deze partij tot een mooie 4-0 eindstand hebben kunnen brengen. De setstanden waren 3x 25-17 en een keer 25-18. Dat geeft precies het verloop van de partij weer.  Uiteraard Han bedankt voor het meespelen.

Nieuw Vennep 4 nov.

Met precies 6 man (blessureleed Wil en Mark) begonnen wij de wedstrijd tegen VHZ. Van deze 6 man stond Hildo met koorts in het veld en bovengenoemde bron met zere enkel (vorige wedstrijd op Han zijn voet staan balanceren). Maar aangezien onze tegenstander laag op de ranglijst stond zagen wij de wedstrijd met zelfvertrouwen tegemoet.

De eerste 3 sets liepen ook volgens plan en verwachting (25-12, 25-20 en 25-11). Dit ondanks een bepaalde mate van irritatie aan onze kant doordat de tegenstander na elke punt de bal heel lang bij zich hield voordat zij die aan ons overhandigde voor de volgende service. Weinig sportief eerlijk gezegd!

Wat er precies in de 4e set gebeurde is nog steeds een raadsel en een zwarte vlek.

Op 22-17 achter schoten wij ineens wakker uit deze vreselijke droom, want we waren toch echt voor de 4-0 overwinning gekomen. Door elkaar flink wakker te maken met gemotiveerde uitspraken konden wij deze stand nog miraculeus omtoveren tot een 26-24 winstpartij.

In ieder geval een mooie opsteker dat we uit geslagen positie nog weer terug kunnen komen door elkaar lekker aan te moedigen.

Kijkende naar de stand is ondertussen wel duidelijke welke ploegen zullen gaan vechten om het kampioenschap. Elke gewonnen set zal uiteindelijk belangrijk zijn.

Opvallend detail is dat Hans het zo gezellig vindt bij H4 dat hij zelfs ook weer op trainen verschijnt. Dus dat is helemaal top.

Bron: Rob

Volg Atalante Vinkeveen