Scholentoernooi 2014

Dames 1 kan niet stunten tegen nr. 1
15 november 2011

Een gehavend dames 1 gesponsord door Haaxman Lichtreclame en Krijn Verbruggen en Zn moest afgelopen vrijdag 11 november in De Boei te Vinkeveen spelen tegen de nummer 1 in de promotieklasse B te weten AMstelveen dames 1. Allie Koekoek en Carin van Kouwen waren afwezig vanwege een blessure en feestje/bruiloft en ook trainer/coach Erik Raket kon vanwege een bruiloft niet coachen. Jana Chatrnuchova was in die week teruggekomen van een reisje uit Londen en had daar een verkoudheidje opgelopen. Mirjam van der Strate kon nog steeds alleen als libero ingezet worden. Marjan Blenk van dames 2 was op de dinsdag al gevraagd als reservespeelster. Zij had in de wedstrijd voor onze wedstrijd al de nodige sets gespeeld, dus het was de vraag hoe fit zij nog zou zijn? Ook de scheidsrechter van die wedstrijd, Ton Plomp, hebben we uiteindelijk weten te strikken om tijdens de wedstrijd als morele steun en dus coach te fungeren. Ton, nog super bedankt hiervoor!

De tegenstander van deze avond bestond uit een groot aantal jonge, lange meiden, die duidelijk erop uit zijn om kampioen te gaan worden. Al met al 8 dames van Atalante tegenover 12 meiden van

AMstelveen dames 1.

De basis bestond uit Marleen Sondermeijer en Daniëlle van der Horst op het midden. Loes Kuijper en Jana Chatrnuchova op buiten, Sandra Wiebes op diagonaal en Xuee Lont als spelverdeelster.

Mirjam van der Strate speelde als libero achterin voor Marleen op de midden positie.

Over de wedstrijd zelf kunnen we redelijk kort zijn. Hoewel Xuee een goede wedstrijd heeft gespeeld kwamen de dames op alle fronten veel tekort. Servicedruk, het afmaken van de aanvallen, blokkering en natuurlijk het zetten van de verdediging en het passen van de bal. AMstelveen dames 1 had lange meiden die lekker konden scoren aan het net met harde aanvallen en een hoge blokkering konden zetten. We kwamen ondanks de aanwijzingen van “interim” coach Ton en daarbij ook nog de koude lucht in de zaal met aanslag op de spieren niet boven de 16 punten per set uit.

Met 16-25, 15-25, 14-25 en 11-25 ging de 0-4 overwinning dan ook naar AMstelveen dames 1.

Bron: Daniƫlle

Volg Atalante Vinkeveen