Vinkeveense plassen 2

Eerste setverlies van D1 in ruim twee maanden
04 februari 2007

Zaterdag 3 februari 2007 ging Atalante D1 om 14.00 uur op weg naar Haarlem. Deze zaterdagmiddag hebben de dames van Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame weer een zege geboekt. Deze keer tegen het derde dames team van Haarlem.

De Vinkeveense dames begonnen de eerste set zeer geconcentreerd aan de wedstrijd en dat resulteerde in goed volleybal. De passers van Haarlem hadden de grootste moeite met de zeer lastige services, waardoor ze al snel tegen een 10-3 achterstand aankeken. Er werd duidelijk vanuit de organisatie gespeeld, waardoor de aanvallen van Haarlem goed verdedigd konden worden en omgezet in eigen aanvallen. Atalante bouwde de druk goed op en zonder problemen werd de eerste set in winst omgezet. (25-11).

In de tweede set liet Atalante goed volleybal zien. Goede aanvallen en goed verdedigend werk zorgden voor een tussenstand van 12-8. Mirjam van der Strate gaf een moeilijke service af waardoor Haarlem moeite had om tot aanvallen toe te komen. De enkele aanvallen die doorkwamen konden goed verdedigd worden en zonder problemen werd deze set winnend afgesloten met 25-15.

In de derde set kwam Atalante snel via 3-1, op 7-4. De voorsprong van enkele punten werd moeizaam vastgehouden doordat er meer foutjes in het spel van Atalante kwamen en Haarlem in staat stelde hun puntjes te pakken. De gedrevenheid van de dames uit Vinkeveen zorgde er voor dat ze het goede spel weer naar boven wisten te halen tot een mooie tussenstand van 21-16. Met een goede serviceserie van Carin van Tellingen wist Atalante de derde set te winnen. (25-18).

De wedstrijdwinst en vier punten waren binnen. Voor het vijfde punt moest de laatste set wel gewonnen worden, maar dat lukte Atalante helaas niet. Fouten in de pass en niet scoren werkte in het voordeel van Haarlem die het wel lukte om te scoren. Al snel keek Atalante D1 tegen een 8-0 achterstand aan. De dames hebben hard geknokt om de achterstand recht te trekken. Aan het einde van deze set serveerde Nancy Schockman de stand nog naar 23-20, maar Haarlem voelde zich sterk. Met een stand van 25-22 wist Haarlem deze set te winnen. De dames van Atalante behouden nog steeds de eerst plaats in de competitie.

De dames van Atalante spelen vrijdag 9 februari een uitwedstrijd tegen LEOS D1 uit Leusden. Hierna komt the Clash op vrijdag 16 februari om 21.00 uur in de Boei tegen Keistad D3.

Bron: Irma