Vinkeveense plassen 2

Update Electroworld Bunschoten H4
20 november 2011

Vinkeveen 11 november.

Tegenstander deze avond was Heemstede H3. We hadden geen idee wat ons te wachten stond, maar hadden wel gezien dat zij op zich verdienstelijk mee draaiden in de competitie. De analyse tijdens het inslaan was snel vastgesteld. Een gemiddeld wat ouder team met weinig aanvallend vermogen. Dus het zullen wel prikkers zijn was de conclusie.

Gezegd moet worden dat het niet echt een enerverende wedstrijd is geworden. Tijdens de wedstrijd hadden wij op een gegeven moment nog maar 1 doelstelling: ze onder de 10 te houden. Dat is deels dan ook gelukt. Setstanden: 25-13 25-11 25-7 en 25-6. De tegenstanders had als excuus dat 3 vaste krachten er niet bij waren. Dus wij zullen ze volgende keer niet onderschatten! Regi weer bedankt voor het mee spelen.

IJmuiden/Velsen 18 november.

Deze avond stond de topper tussen nummer 1 en 2 op het programma. Smashing Velsen was onze tegenstander. Deze mannen waren vorig jaar kampioen geworden maar hadden afgezien van promotie. Met Mario als afwisselend setupper en aanvaller begonnen wij vol goede moed aan deze wedstrijd.

De eerste set kende een wisselend en spannend verloop, maar wij bleven wel continue aan de goede kant van de score. (25-18) De tweede set kende een heel ander beeld. Smashing stond erg sterk te serveren en wist met veel slimme tactische balletjes ons spel te ontregelen. Deze set ging dan ook verloren met 13-25. Na de retorische vraag van Mario of we voor het leuke spel of de winst wilden gaan stonden we weer wakker en getergd klaar voor de 3e set. Wederom was dit een spannende set wat zomaar alle kanten op kon gaan maar waarin wij op belangrijke momenten het hoofd koel hielden. Met een Joost die zich helemaal had opgeladen en steeds harder ging smashen haalden wij deze set binnen met een mooie 25-18. Het verzet was hierna bij onze tegenstanders grotendeels gebroken en de laatste set ging dan ook ineens relatief makkelijk naar ons met 25-12. Een mooie 3-1 overwinning op een belangrijke concurrent voor het kampioenschap!

Eerstvolgende partij is thuis in de Boei op 2 december tegen I.D.E.E.

Bron: Rob

Volg Atalante Vinkeveen