Vinkeveense plassen 2

Deel 2 Aparts Scholentoernooi
24 november 2011

Woensdag 23 november vond deel 2 van het Aparts scholentoernooi plaats dat georganiseerd wordt door V.V. Atalante. Vorige week woensdag was het nog de beurt aan de kinderen van de groep 3, 7 en 8. Deze woensdag streden de groepen 4, 5 en 6 om de diverse bekers. Ook deze middag waren er weer zo’n 125 kinderen waren verdeeld over 22 teams. Met deze laatste toernooidag komt er een einde aan het hele volleybaltraject van VV Atalante op de Vinkeveense scholen. Waarbij ongeveer 650 kinderen volleyballes hebben gehad en zo’n 250 kinderen mee hebben gedaan aan het afsluitende toernooi!

Rond 13.00 uur werd gestart met de groepen 4. Zij speelden hetzelfde CMV niveau als vorige week groep 3.  Het is een voorfase van het ‘echte’ volleybal. Hier moesten de kinderen steeds serveren, vangen en gooien en als het lukte ook doordraaien. Het begin was voor sommige teams nog wel even moeilijk, maar naarmate de wedstrijden vorderde ging het steeds beter. Alleen het doordraaien was nog wel moeilijk. Zelfs een paar kinderen hebben gepasst en dan de bal afgevangen wat betekende dat alle spelers aan de kant tegelijk weer in het veld terugmochten.

De kleine finale om de 3e en 4e plek ging tussen de St Jozef en de Pijlstaart, welke door de St Jozef werd gewonnen. De echte finale was een onderonsje tussen twee Pijlstaart-teams. Waarbij Pijlstaart  4c toch wel de duidelijke winnaar was.

De einduitslag van groep 4:

1.   Pijlstaart 4c

2.   Pijlstaart 4a

3.   De volleyknallers (St Jozef)

4.   Pijlstaart 4b

5.   Volleykids (St Jozef)

6.   De Panda’s (St Jozef)

7.   Jojo 4b (St Jozef)

Op veld 2 en 3 begonnen iets later de groepen 5. Hier hadden de meeste teams zich ingeschreven, negen teams streden om de bekers. De kinderen spelen hier op CMV niveau 3. Ze moeten de eerste bal die over het net komt passen en de bal afvangen en deze vervolgens over het net gooien en doordraaien.. Ook hier was het eerst even wennen, maar ze hadden les erin gehad op school en het verliep al vrij snel stukken beter.

Na de poulewedstrijden streden de nummers 1 t/m 4 van beide poules nog tegen elkaar voor de verdeling van de prijzen. De kleine finale ging tussen de Schakel en de St Jozef. De grote finale ging was wederom een pijlstaart onderonsje.

De einduitslag van groep 5:

1.   Pijlstaart 5a

2.   Pijlstaart 5c

3.   St Jozef 5b

4.   Schakel 5a

5.   Pijlstaart 5b

6.   De Toppers (St Jozef)

7.   The Jumpers (St Jozef)

8.   Jozefgang (St Jozef)

9.   Topschoolteam (St Jozef)

Dan de oudste groepen van die middag. Bij groep 6 speelden zes teams om de prijzen. Zij speelden in poules van 3 een dubbele competitie. Hier werd hetzelfde niveau gespeeld als de groepen 5.  En doordat ze een jaartje ouder zijn en ook vorig jaar dit niveau al hadden gespeeld duurden de rally’s op veld 4 en 5 soms erg land! Er werd heel fanatiek gestreden en de zweetdruppels waren veelvuldig aanwezig. Na de poule wedstrijden volgenden nog plaatsfinales tegen de andere poule.

De strijd om het brons ging hier tussen twee teams van de Pijlstaart. En in de finale stond de  Jozefschool en De Schakel.

De einduitslag van groep 6:

1.   Patatje Oorlog (St Jozef)

2.   De Schakel 6

3.   Volleybirds (Pijlstaart)

4.   Volleystars (Pijlstaart)

5.   De Sterretjes (St Jozef)

6.   NY Yankees (St Jozef)

Het was een nog luidruchtigere dag dan vorige week, maar ook deze keer kijken we terug op een succesvolle tweede dag van het Aparts Volleybaltoernooi.  Ook deze keer weer vooral veel dank aan alle vrijwilligers van V.V. Atalante om alle wedstrijden met zo’n 125 kinderen in banen te leiden! Op naar volgend jaar.

Bron: Inge

Volg Atalante Vinkeveen