Scholentoernooi 2014

Aparts Scholentoernooi 16-11
16 november 2011

Rond 13.00 uur was de aftrap van het toernooi. Op veld 1 stonden de allerkleinsten. De kinderen van groep 3 speelden een halve competitie afgesloten met een kleine en grote finale, er waren hier 4 teams ingeschreven. Bij deze poule gaat het nog niet om het ‘echte’ volleybal. Hier moesten de kinderen steeds serveren, vangen en gooien. De coaches en scheidsrechters moeten hier de kinderen nog veel sturen omdat het dan best nog wel moeilijk is voor ze. Maar naarmate de wedstrijden vorderden werd er al steeds vaker goed geserveerd en gevangen wat alom waardering oogste van de omstanders. Met glunderende gezichten als resultaat.

De einduitslag van groep 3:

1.   Pijlstaart 3a

2.   De Schakeltjes

3.   Pijlstaart 3b

4.   St Jozef 3a

Dan op veld 2 en 3 de groepen 7. Hier hadden de meeste teams zich ingeschreven, tien teams streden om de bekers. Er werd gespeeld in twee poules van vijf. Al vanaf het begin was duidelijk dat de teams goed opgelet hadden tijdens de trainingen van Hellen van Bergen. De kinderen  moeten de bal in 3-en spelen, waarbij ze de eerste bal spelen, de tweede vangen en de derde er weer overheen spelen.  Het leuke van dit niveau is dat door er een vangbal tussen te plaatsen er heuse rally’s te zien zijn!

Het fanatisme zat er goed in en er werden mooie wedstrijden gespeeld.

Na de poulewedstrijden streden de nummers 1 t/m 5 van beide poules nog tegen elkaar voor de verdeling van de prijzen. Zowel de kleine als grote finale ging hier tussen een team van de Pijlstaart en de St Jozef. Biggetjesstiefteam (St Jozef) versloeg in de kleine finale OBS Schijtluizen (Pijlstaart) en mocht de prijzenkast vullen met een derde prijs.
De finale was vond plaats onder het oog van alle andere kinderen die allemaal al klaar waren en ook vele ouders (meer publiek dan bij de Atalante topteams!). Het maakte het wellicht nog wel nog spannender voor de kinderen in het veld, maar was een leuke pot! New Kids Nitro (Pijlstaart) was net iets beter dan de Volley’s (St.Jozef) en werd de winnaar bij de groepen 7.

De einduitslag van groep 7:

1.   New Kids Nitro (Pijlstaart)

2.   De Volley’s (St Jozef)

3.   Biggetjesstiefteam (St Jozef)

4.   OBS Schijtluizen (Pijlstaart)

5.   Volleykings (de Schakel)

6.   Schakel 7a

7.   Funny Kids (Pijlstaart)

8.   Taco Lady’s (Pijlstaart)

9.   Telebubbies (St Jozef)

10.  Volleyvreters (St Jozef)

Dan de oudste groepen. Bij groep 8 speelden acht teams om de prijzen. Zij spelen hetzelfde niveau als de groepen 7.  En doordat ze een jaartje ouder zijn en ook vorig jaar dit niveau al hadden gespeeld leken de rally’s op veld 4 en 5 soms nog langer te duren! Maar er werd zo nu en dan ook een mooie smash gegeven.  Er werd heel fanatiek gestreden en de zweetdruppels waren veelvuldig aanwezig.

De strijd om het brons ging hier tussen de Pijlstaart en de Jozefschool, waarbij hier Pijlstaart 8c aan het langste eind trok en zo pakten zij ten koste van de Chillies de derde plaats. De finale ging ook tussen de zelfde scholen. De Smashtoppers (St Jozef) nam het op tegen Pijlstaart 8a. In een zinderende strijd won uiteindelijk Pijlstaart 8a de eerste prijs door in de zoemer met 1 punt verschil van de Smashtoppers te winnen!

De einduitslag van groep 8:

1.   Pijlstaart 8a

2.   De Smashtoppers (St Jozef)

3.   Pijlstaart 8c

4.   The Chillies (St Jozef)

5.   Pijlstaart 8b

6.   Woppers (St Jozef)

7.   Hippies (De Schakel)

8.   St Jozef 8c

Atalante kijkt terug op een luidruchtige, succesvolle eerste Aparts toernooi dag en dankt alle vrijwilligers van V.V. Atalante om alle wedstrijden met zo’n 120 kinderen in banen te leiden. Zonder hen is het niet mogelijk een dergelijk toernooi te organiseren en zou het dus ook niet al zo lang zo succesvol kunnen zijn.

Op naar volgende week en daarna naar volgend jaar!

Volg Atalante Vinkeveen