Marjan sleept D2 naar 3-1 overwinning!
05 februari 2007

Zaterdag speelden de dames van 2 uit tegen US in de Wibauthal in Amsterdam. Gek genoeg stonden we na maanden 2/3 even op de eerste plek, US vijfde. Bij binnenkomst liepen we naar een veld in de hoek, maar neeneenee, we moesten op een ander veld spelen dichter bij de kantine, zodat iedereen deze krakert kon volgen. (uuhh?) Ja, we mochten het ‘t publiek niet te moeilijk maken. Inderdaad waren de US meiden maar liefst 10 vrouw sterk en de kantine was propvol. Maar ja die kantine is dan ook niet zo groot als die van ons.. Wij waren weer met 6, Joke zat onderweg terug van de wintersport, ter hoogte van Munchen, ze SMS-te dat ze het net niet zou halen :). Gelukkig hadden we dat al voorzien en Marjan min of meer van de squashbaan kunnen plukken.

Annemarie haalde Marjan op en zou dan vanuit Wilnis doorscheuren naar de Boei verzamelplaats. In de vermeende straat werd aangebeld op diverse nummers maar niemand kende ene Marjan Blenk. Mobiel natuurlijk niet op zak, dus de enige oplossing was weer even terug te scheuren naar de Blauwe Zegge. Maar een straatje terug stond Marjan al te wachten. Verkeerde straatje ingereden.. Dus.. Op naar de Boei. Nou daar even bijpraten en excuseren natuurlijk voor onze verlating. De anderen hadden ook een leukigheid te melden over onze jongste, Natalie. Natje speelt natuurlijk met een aantal flink geroutineerde dames met vele volleybaljaren en is zoals voorgaande jaren de jongste. Nat is netjes opgevoed en gaat altijd netjes achterin zitten. Maar daar zat Inge al. Verschrikt was ze toen ze ineens voorin moest zitten!! Nou ze heeft haar ogen uit gekeken ;)

De wedstrijd was bepaald geen eitje. (Let op die g). De eerst set ging nog wel en ondanks de 10 man bravoure wonnen we met 17-25. Marjan konden we daardoor mooi inzetten. Als je zelf zit te knoeien is dat niet zo prettig voor de invaller. Het ging als een speer. Ik zeg als Marjan
los is gaat ze als een trein. Lekkere ballen door het midden, goed verdedigen achterin en serveren als een verrassende komeet. Volgens eigen zeggen: "zo goed heb ik het nog nooit gedaan, al zeg ik het zelf". Dat zeg ik dus. Een krappe winst: 23-25. Het was soms rommelig en slordig. En dan gaat het soms hard met de punten. Neem bijvoorbeeld de derde set. Weer krap, maar dan met een omgekeerd 25-23 resultaat.

In de laatste set kwam Jet weer terug en ging verdelen. Annemarieke ging weer aanvallen door het midden net als in de eerste set. Lange tijd liepen we een stuk achter op US. Maar aan het eind kropen we dichter bij en was het weer spannend. Het succes was meer aan onze zijde, leuke punten werden er gescoord, en we waren enthousiast. We bestookten elkaar met een ongewilde vijfsetter en zie daar 25-20 op het telbord!! Hehe. Overigens wel weer leuk flexibel bezig zo met z’n allen. Spelers op vreemde posities en meestal loopt het toch mooi door. En Marjan lekker gespeeld hoor! Of zei ik dat al :)
En jullie snappen natuurlijk dat heel Wilnis Marjan nu intussen wel kent!!

Tijdens het borreltje werden nog even wat datums afgesproken. Voor Hajraa hebben we inmiddels een team opgegeven en ook voor het enorme speelgat van 9-2 tot 9-3 zijn zandplannen gemaakt. Om een beetje op ritme te blijven. Volgende wedstrijd is aanstaande vrijdag 09-02 in de Boei tegen AMVJ. En dan zijn we eindelijk weer eens compleet!!

Bron: mie