Update Atalante Electroworld Bunschoten H4!
09 december 2011

In week 48 was er voor de mannen van Electroworld Bunschoten een dubbel programma ingepland. Dit had te maken met een geplande wedstrijd op 5 december wat de bond om motiverende redenen toch niet echt een fijne datum vond. Dus deze wedstrijd werd vervroegd naar woensdag 1 december. Uit voorzorg lieten veel heren hierdoor de training de avond vooraf aan de wedstrijd schieten.

Woensdag 1 december Spaarnehal.
Door de bovenstaande verschuiving van de wedstrijd had onze tegenstander (Heemstede 4) de pech twee wedstrijden op 1 avond te moeten spelen. Aangezien het tegen ons dan de tweede wedstrijd was en zij al niet zo hoog op de ranglijst stonden hadden wij weer goede hoop op een 4-0 uitslag. Zonder de geblesseerde Mark maar met jeugdspeler Yorick werd onze tegenstander vakkundig en geconcentreerd weggespeeld. Er zijn nu nog spelers van Heemstede 4 die slecht slapen door de keiharde smashes van Yorick. De 4-0 overwinning kwam geen moment in gevaar, hiervan getuigd ook de einduitslag: 16-25, 10-25, 06-25 en 12-25.

Vrijdag 3 december De Boei
Twee dagen later mochten wij weer aantreden in de eigen Boei. Nu was het relatief onbekende I.D.E.E. onze tegenstander. Uit gesprekken vooraf in de kleedkamer (ja ja wat is volleybal toch een sportieve sport!!) werd duidelijk dat dit een vrienden clubje is met maar één team. Ze stonden ook niet erg hoog op de ranglijst dus was wederom de stemming erg positief. Die begeerde en noodzakelijke 4-0 zou wel weer binnengehaald worden was onze gedachte. Versterkt met interim coach Adriaan en setupper Regi (maar grotendeels zonder Wil, die wel speelklaar rondliep maar zijn taken als goed voorzitter moest uitoefenen) begonnen wij sterk aan de eerste set. Deze werd ook nog wel gemakkelijk binnen gehaald met 25-10. Maar eerlijk is eerlijk onze tegenstander kwam daarna duidelijk beter in de partij en gaf flink tegenstand. Soms stonden zij zelfs op punten voor. Dus er moest strijd worden geleverd deze avond, maar H4 heeft al eerder dit seizoen laten zien te kunnen strijden op moeilijke momenten. Uiteindelijk werd de 4-0 toch binnen gehaald met de overige setstanden 25-17, 25-21 en 25-16. Deze setstanden spreken voor zich dat het geen makkie was deze avond.

Grappig was dat onze tegenstander zich naderhand onder de douche verbaasde over ons gemopper. Jullie hebben toch met 4-0 gewonnen was hun reactie. Maar ja heren 4 houdt de tegenstanders graag onder de 10! Regi en Yorick bedankt. En op naar 14 december waar we wederom Heemstede 4 als tegenstander hebben.

Bron: Rob