Minidag 24-9-22

D1 ziet harde werk beloond worden
11 februari 2007

Leusden - Vanavond stond de uitwedstrijd tegen Afas-LEOS uit Leusden op het programma voor de dames gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame. De dames hebben nog steeds een voorsprong van twaalf punten op de nummer 2 en wilden dit graag zo houden. Tijdens het inspelen werden de sirenes van Afas-LEOS al ingezet, maar gelukkig bleek dit loos alarm te zijn. De toon was echter wel gezet en het was duidelijk dat het een moeizame wedstrijd zou gaan worden.

De meiden onder begeleiding van Johan van Westendorp gingen vol goede moed de eerste set in. De pass lag echter niet goed en daardoor kwamen de ballen moeilijk bij de aanvallers. De blokkering van LEOS stond goed en de afdekking van de Vinkeveense equipe was ver ondermaats, waardoor LEOS veel punten scoorde. Er ontstond onrust bij de meiden en er werd paniekerig gespeeld. Hierdoor werd de achterstand erg groot, maar op het eind van de set werd het weer wat rustiger en kwam de vechtlust naar boven. Helaas voor Atalante was de thuisploeg niet meer te achterhalen en werd de eerste set met 25-21 verloren.

Na een pittige preek van trainer/coach van Westendorp werd de tweede set fel en goed gestart. Bij de aanval werden de handen van LEOS opgezocht en hierdoor werd er meer gescoord door buitenspeelsters Carin van Tellingen en Mirjam van der Strate. De servicedruk nam toe en LEOS kwam aan het net in de problemen. Toch zorgde dit niet voor een grote voorsprong en de Vinkeveense meiden moesten knokken voor ieder punt. De wil om te winnen was -mede door het gejuich van LEOS- erg groot en de tweede set werd dan ook gepakt met 22-25.

Met hard werken en een goede motivatie werd de derde set begonnen. Het harde werken stond deze wedstrijd centraal, maar wat moest het team aan de bak om de punten binnen te halen. Dit was terug te zien in de waterflessen, voor het eerst dit seizoen moest er bijgevuld worden. Er was binnen mum van tijd negen liter water opgedronken. Opdracht deze set was om de servicedruk hoog te houden en ook om veel te blijven afwisselen in de aanval. Dit werd goed uitgevoerd door de dames en met harde driemeter aanvallen van Irma Schouten en tactische ballen van Inge Versteeg werd ook de derde set positief afgesloten met 19-25.

In de vierde set startte het Leusdense team fanatiek, want ze wilden winnen om er een vijfde set uit te slepen. Atalante had echter helemaal geen zin in die vijfde set en wilde de vier punten mee naar Vinkeveen nemen. Het publiek en de meiden van LEOS joelden steeds harder en de sirene werd ook weer aangeslingerd. Dit had echter geen effect meer op de meiden van Atalante. Libero Marlieke Moen hield het hoofd koel en bracht mooie passes naar spelverdeelster Nancy Schockman, waardoor zij naar hartelust kon afwisselen. De middenaanval werd weer bediend en daar maakte Marleen Sondermeijer gretig gebruik van. Op een kleine hapering na stoomde Atalante snel door naar de eindoverwinning. De laatste set werd met 17-25 gewonnen en hierdoor blijft het Vinkeveense team twaalf punten los staan van de nummer 2.

Aanstaande vrijdag wordt “the clash” gespeeld: Atalante (1e plaats) tegen Keistad D3 (2e plaats). De dames willen proberen een bezoekersrecord te breken en dus hopen zij op uw komst. De wedstrijd begint om 21:00 uur in de eigen Boei. Naast dames 1 speelt ook dames 5 een belangrijke wedstrijd, maar natuurlijk bent u ook al eerder welkom om onze jeugdteams, dames 3 en heren 2 aan te moedigen.

Bron: Mir