A-side Atalante H1 gaat vooruit
22 januari 2012

De heren volleyballers van Atalante Heren 1 kennen deze week een stijgende lijn in hun spel, maar hebben de wedstrijden toch verloren. Het komt vaker voor dit seizoen. De Vinkeveners spelen aardig, en af en toe heel goed, maar het is niet genoeg. Een beetje frustrerend is het wel voor de equipe onder aanvoering van Robert Hardeman.

Volgens Hardeman “zit het geheim voor de overwinning' verborgen tussen de oren, maar zijn de oren te groot om het geheim te zien zitten. Een ingewikkelde uitspraak van de aanvoerder, maar het zal vast en zeker volleybal-slang zijn. De Vinkeveners speelden deze week niet alleen thuis maar ook uit. Dit laatste was te danken aan een fout geboekte sporthal in Amsterdam. Jawel, er gaat wel eens wat fout bij de regio Holland van de Nederlandse Volleybal Bond. In dit geval waren er ook zaalvoetballers in de zaal aanwezig. Ze waren net begonnen met hun wedstrijd. Nadat de volleyballers uit Amsterdam en Vinkeveen de zaal opeisten gebeurde er van alles. Er ontstond een discussie, en daarna een handgemeen wat in het voordeel uitpakte van de zaalvoetballers. Zij hebben nu eenmaal een betere traptechniek in huis dan volleyballers, en daarmee wonnen ze, op punten weliswaar, van de volleyballers. Het was weer eens wat anders dan een volleybal viersetter, en de wedstrijd werd met koffie en chocomel vredig afgedronken.

Het vervolg was een herstart van de wedstrijd, afgelopen woensdag. Maar in een andere hal in Amsterdam. Daar was alles goed geregeld en werd een aardige pot gespeeld. Atalante deed zijn best maar het was niet genoeg. Met een 4-0 nederlaag togen de heren na middernacht weer naar Vinkeveen. Echter, ook in volleybal geldt de wet “elk nadeel heb ze voordeel”. De Vinkeveners verschenen door de nederlaag top-gemotiveerd aan de start van de vrijdag wedstrijd, thuis tegen SoVoCo.

En dat betaalde zich meteen uit want de eerste set werd overtuigend binnen boord gehesen. Daarna ontstond tegenwind en moesten de Vinkeveners alle zeilen bijzetten om niet voorbij gevaren te worden door SoVoCo. Het publiek op tribune genoot van de ralleys en schreeuwde de ploeg naar de finish. Maar op de finishlijn bleek SoVoCo een bootlengte voor te liggen. Volgens aanvoerder Hardeman “worden de oren nu echt kleiner” en “kunnen we nu het zelfvertrouwen zien zitten”. Wat dat ook mag betekenen. In ieder geval, komende vrijdag kunt u weer naar een thuiswedstrijd komen kijken. Dan tegen VC Allvo 2, die nu twee plaatsen boven Atalante staat.

Bron: Robert