Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

Helaas geen 2e winstpartij voor D1
29 januari 2012

Een fantastische start in de eerste wedstrijd na het kerstreces gaf de speelsters van Atalante Dames 1 een enorme motivatie om er vol tegenaan te gaan in 2012. De dames hadden gelukkig, met de vele tegenslagen (blessures) , weer een extra speelster aan het team toe kunnen voegen. Vol vertrouwen zijn ze dan ook de 2e helft van de competitie gestart.

De dames moesten afgelopen donderdag uit spelen tegen de jonge sterren van de studenten volleybalvereniging SVU. Helaas kwam er vroeg in de ochtend een afmelding  van een van de speelsters. Later op de dag kwam ook nog het bericht dat coach Erik Raket door lichamelijk letsel af moest haken. Gelukkig waren er 2 dames uit het tweede team bereid om de Haaxman/Verbruggen equipe bij te staan.

Met Xuee Lont in de spelverdeling, Marleen Sondermeijer en Daniëlle van der Horst op de middenpositie, Jana Chatrnuchova en Loes Kuijper op de buitenpositie en Allie Koekoek in de diagonaal starten de dames in de eerste set enthousiast. Door een goede service en lekkere aanvallen door zowel het midden als op de buitenkant werden de jonge meiden van SVU goed onder druk gezet en wisten zij niet tot scoren te komen. Tegen het einde van de eerste set werd het spel iets rommeliger. Set-upster Xuee Lont werd gewisseld voor Mirjam van der Strate.  En de benodigde punten werden gemaakt. Atalante pakte hiermee heel netjes de eerste set met 21-25.

De tweede set werd gestart met hetzelfde basis zestal. Ook in deze set waren het de Vinkeveense dames, gesponsord door Verbruggen & Zn. , die een voorsprong namen.  Maar halverwege de set, bij een 4-10 voorsprong voor Atalante, kantelde het spel. SVU kreeg meer grip op de wedstrijd. Ze hadden de pass beter onder controle en wisten regelmatig met hun aanval te scoren. Ook met de service konden ze de dames uit Vinkeveen onder druk zetten. Het spel bij Atalante werd rommelig. De pass werd niet goed verzorgd en daardoor werd de aanvalsdruk minder. Middenaanvalster Debbie van der Hoorn werd binnen de lijnen gebracht. Ze speelde prima maar kon het tij niet keren. Na een spannende slotfase wisten de jonge meiden van SVU nipt de winst te pakken, 26-24.

In de derde en vierde set kon Atalante niet meer het niveau halen uit de eerste 2 sets. De verdediging was rommelig. Er moest teveel naar noodoplossingen worden gezocht en het spel van iedereen werd onzeker. Zelfs de service ging regelmatig fout. Kortom het liep aan Vinkeveense zijde niet meer als een geoliede machine. Wisselspeelsters Debbie van der Hoorn en Joke Ruizendaal werden ingezet, maar ook zij konden het rommelige spel niet verbeteren. Het is ook knap lastig om als invalster een team dat niet lekker draait er weer bovenop te krijgen. De derde set ging met 16-25 naar SVU en in de vierde set was het al niet veel beter, 17-25.

Helaas voor Atalante een verliespartij, 1-3. Na de prachtige winstpartij van vorige week en een goede training deze week was dat best wel even een domper. Maar alle tegenslagen dit jaar hebben er voor gezorgd dat het team best tegen een stootje kan. Deze wedstrijd ging het niet lekker maar vrijdag a.s. 3 februari gaan ze er weer enthousiast tegenaan om mogelijk de tweede wedstrijd te winnen.

Bron: Loeps