Scholentoernooi 2014

Atalante H1 vist wederom achter het net
12 februari 2012

Slechts 18 punten. Dit is het geringe resultaat dat Atalante H1 op dit moment na 15 wedstrijden op papier heeft staan. Ook afgelopen vrijdag tegen Gemini was de winst de A-side ploeg niet gegund.

Werd er dan zo slecht gespeeld? Zeker niet, bij vlagen zelfs heel aardig. De eindstand van 24-26 in de eerste set is een goed voorbeeld van hoe het de afgelopen wedstrijden eigenlijk steeds verloopt. Wel heel dichtbij komen maar niet net dat laatste stapje kunnen zetten om de winst te pakken… heel frustrerend.

Het gevolg van zo’n verloren eerste set is de geknakte motivatie die volgt in de tweede set. Dit uit zich dan in een soort faalangst waarbij er ingehouden wordt gespeeld en er veel persoonlijke fouten worden gemaakt. De mannen van Atalante zijn op zo’n moment moeilijk te motiveren er vol tegen aan te gaan. Het gevolg was dan ook dat de tweede set met een schamele 15-25 werd afgesloten.

Na een donderpreek van de coach wordt de moed dan toch weer enigszins herpakt in de derde set. Toch liepen de mannen ook hier weer achter de feiten aan: 18-25. Op dat moment gingen de hoofden hangen bij de A-siders en wordt er met lichte tegenzin begonnen aan de laatste set. De vechtlust die in de eerste 2 sets nog heerste is op dit punt dan bijna verdampt. Tegenstander Gemini rook bloed en kon de laatste set vrij gemakkelijk binnen halen met wederom 18-25.

Met nog 7 wedstrijden te gaan is de competitie nog niet beslist en hebben de mannen van Atalante hun lot tot een eventuele degradatie nog steeds zelf in de hand. De eerstvolgende wedstrijd is pas weer op 2 maart. Tot die tijd zullen er nog een paar pittige trainingen en mental coaching op het programma staan om de mannen klaar te stomen voor een succesvolle eindspurt. Aanvoerder Robert Hardeman is tegen die tijd ook weer terug en hersteld van zijn vermoeiende vakantie, dus wellicht zal een ommekeer in de resultaten spoedig in het verschiet liggen! De eerste thuiswedstrijd is op vrijdag 9 maart weer, publiek wordt zeer gewaardeerd en als extra steun in de rug ervaren!

Bron: Leonard

Volg Atalante Vinkeveen