Atalante D2 komt te kort tegen pittig Amsterdam
13 februari 2012

Zaterdag 11 februari speelde de tweede equipe van Atalante (8e) uit tegen Amsterdam D4 (4e) in de Blauw-wit hal in de hoofdstad. De thuiswedstrijd was een felle strijd geweest waarbij van meet af aan fanatiek gestreden werd. In feite was het beeld op de mooie schaatsdag identiek, de Amsterdamse dames speelden snel en pittig, en vooral de service was een lucratief wapen. Aan Vinkeveense zijde werd met die wetenschap direct actief aangehaakt. Er werd hard gewerkt wat verschillende mooie reddingsacties tot gevolg had en direct een lekker wedstrijdgevoel. Mooie acties werden puik afgemaakt door met name Debbie van der Hoorn die menig puntje door het midden op de vloer timmerde. De service pass bleef echter lastig maar de verdediging was geconcentreerd en werd flexibel aangepast, bijgedraaid en versterkt naar gelang dat nodig was. Helaas toch ook iets te veel eigen foutjes, in de eigen service, in de aanvalsverdediging en uit mooie reddingen of lastige passes ook nog scoren of gewoon simpel de bal terugbrengen lukte vaker niet dan wel. Via een spannend duel tot 20-22 voor, werd het toch 24-23 achter en ondanks de dubbel en dwarse Vinkeveense inzet 25-23 verloren.

De tweede ploeg was deze zaterdag in goed overleg met een uitgedunde basis naar Amsterdam afgereisd, twee D2 speelsters waren met de eerste dames mee dat tegen degradatie knokt. Gelukkig waren D3 speelsters Ingeborg Verweij en Malou de Vries bereid de Haaxman ploeg bij te staan. In de tweede set werd de equipe wederom belaagd door sterk serverend Amsterdam en snel aanvalswerk. D3 invaller Ingeborg werd in stelling gebracht voor Debbie die even gas terug moest nemen. De thuisploeg raakte flink op dreef in service en aanval en zongen opgetoogd en ongedwongen verschillende schoolreisje liedjes, daar waar de Haaxman dames met man en macht probeerden bij te benen. In korte tijd stond het 8-2 achter en ook bij 17-6 wist de ploeg het tij via een time-out niet te keren. Vrij snel stond de ploeg weer aan de andere kant van het net met een schamele 25-9 op het telbord. In set 3 stonden de 6 D2 spelers weer in de basis en leek de vertrouwde opstelling in de achterhoede weer grip te krijgen op het alsmaar makkelijker scorende Amsterdam. In de langere rally’s was het pittig spel en om het even wie zou winnen. Maar de vele directe service scores en snelle aanvallen konden ook met bijsturen in de opstelling achterin niet onder controle komen: 25-16 verlies.

In set vier maakte buitenaanvaller Natalie plaats voor de tweede D3 invaller Malou de Vries en ook dat ging niet onverdienstelijk. De ploeg bleef hard werken maar kon niet voorkomen dat al te lange service reeksen toch wel wat vat kregen op de moraal en geloof te kunnen winnen. Wederom 25-16. De komende periode gaan invallers zowel bij D1 als D2 nog meer gericht meetrainen zodat de dames nog meer op elkaar ingespeeld raken. Vrijdag speelt de ploeg weer thuis tegen de nummer 3 VCH D2.

Bron: mi