Vinkeveense plassen 2

Minidag 24-9-22

D2 verliest van ere divisie AMVJ 2
12 februari 2007

Afgelopen vrijdag speelden de dames van 2 tegen de nr 8, AMVJ 2. Samen met UvO staan we op een gedeelde eerste plek, 47 punten uit 14 wedstrijden, slechts 1 setje achter op UvO. Het gaat meestal niet van een leien dakje, soms is het rommelig en slordig, andere keren gaat het als een trein. De uitwedstrijd hadden we met 3-1 gewonnen, dat was de wedstrijd dat we door een AMVJ supporter voor ex-eredivisie speelsters werden gehouden (there, daar staat het nog een keer :)).

Vanavond waren we eindelijk weer eens compleet. Tijdens het inlopen fronsten we de wenkbrauwen. Was dat niet die speelster van een ander AMVJ team? Dat team speelde toen vóór onze uitwedstrijd, ze was toen bloedfanatiek en grote inspirator van het vrij jonge team. Het bleek inderdaad ex-eredivisie speelster Agnes Brunninkhuis te zijn. Ze had een enorme brace om haar knie, een blessure waardoor ze niet echt goed meer kon springen. Maar lengte had ze wel... Verder zagen we Petra Groenland, die er vorige keer ook niet bij was. Ook geen onbekende in het nationale circuit en momenteel trainer/coach van de ere divisie dames AMVJ 1. Mmmm. Kennelijk had de Amstelveense club de kundige kijk van het Amstelveense publiek serieus genomen en de 2 coryfeeën daarom in stelling gebracht.

In het begin lieten we hen teveel hun spelletje spelen. Hun aanval door het midden was erg sterk. Vooral de combi Agnes-Petra ging te snel en te hoog. Niet dat er fixe klappers waren, integendeel. Het waren vaak korte tikjes, soms tegen het plakkerige aan. Maar slecht te verdedigen. Het scheelde lang niet veel, 20-25. Ook de tweede set bleven we goed gelijk op gaan. De andere middenaanvalster was ook een stuk langer dan ons ukkenteam. Zij speelde veel gelijksoortige ballen: weinig slagkracht, veel prikwerk. Op de buitenkant stond er wel eentje die mooie harde ballen aan het timmeren was. De verdediging werd daarop bijgedraaid, voor de rechtdoor ging de rechtsachter achterin zitten. Het scheelde minder: 23-25.

In de derde set begon onze Loeps meer vat te krijgen op de snelle aanvallen door het midden. Menig mooi blok werd gezet. We werden steeds enthousiaster en feller en het was gewoon leuk volleybal. Aan het eind was het keispannend. Mooie punten werden gescoord en uiteindelijk wonnen we met 30-28!! Dat hadden ze niet verwacht.

De sfeer bleef fanatiek en sympathiek, een tweetal felle uitspattingen daar gelaten. In de laatste set zorgden een pittige serve en een mindere pass dat we gelijk vanaf het begin op een aanzienlijke achterstand kwamen. Dat konden we helaas niet meer goed maken (16-25).

Onze volgende wedstrijd is pas op vrijdag 9 maart thuis in de Boei. In de tussentijd gaan we nog wel beachen op de 18de en op de 23ste is er natuurlijk het 2-2 junior-senior toernooi.

Bron: mie