Minidag 24-9-22

Servicedruk nekt Haaxman/Verbruggen D1
26 februari 2012

Met Annemarieke Wijnands van dames 2 als invalster en Sandra Wiebes als vervangend coach voor trainer Erik Raket mochten de door Haaxman en Verbruggen gesponsorde dames afgelopen donderdag de 23e spelen in de Wethouder Verheijhal in Amsterdam tegen Armixtos D1. Dit was een verzette wedstrijd van 14 januari en dus de 1e keer dat we tegen deze dames mochten spelen.

De 1e set begon coach Sandra met Loes Kuijper en Daniëlle van der Horst op het midden, Jana Chatrnuchova en Allie Koekoek op buiten, Nancy Lijten op diagonaal en Xuee Lont als spelverdeelster. Vanaf het begin was het hard werken. Er werd door goede passes, slimme plaatsballen afgewisseld met harde aanvallen, een kleine voorsprong opgebouwd. Armixtos kwam door servicedruk weer terug in de wedstrijd en Atalante dames 1 begon slordig te spelen. Coach Sandra wisselde Mirjam van der Strate als spelverdeelster in om de rust weer terug te brengen. Mede dankzij knappe reddingen en blokkeringen op het juiste moment werd de 1e set met 23-25 gewonnen door de Atalante dames.

De 2e set werd er gestart met dezelfde basis als de 1e. Maar de Atalante dames vergaten opnieuw een voorsprong te nemen en de dames van Armixtos kwamen beter in hun spel. Vooral hun servicedruk nam toe. Hierdoor konden we moeilijk controle over de pass krijgen en konden we juiste passes niet helemaal afmaken. Mirjam en Annemarieke werden nog ingebracht om te proberen de druk op te voeren, maar het mocht niet meer baten. De set ging met 25-15 naar Armixtos.

De 3e set was er opnieuw vanaf het begin een voorsprong. Mirjam was blijven staan voor Xuee als spelverdeelster. Na een time-out van Armixtos kwamen ze toch weer terug in het spel. Toch bleven de Atalante dames hard werken, zowel voor- als achterin het veld. De vechtlust bleef tot het einde van de set, maar ditmaal trokken de Atalante dames aan het kortste eind. De set ging met 25-23 naar Armixtos.

De 4e set was de koek een beetje op. De servicedruk van Armixtos was enorm hoog en deze ballen waren moeilijk onder controle te krijgen. Als de passes wel aankwamen bij de spelverdeelster, kwamen de set-ups soms te scherp. En als de set-ups lekker waren, konden ze niet afgemaakt worden door de aanvalsters, omdat de verdediging van Armixtos stond als een huis. Bij 22-13 werd het spel opnieuw stilgelegd, nu voor een blessure bij Armixtos. Daarna hoopten de Atalante dames nog terug te kunnen komen in het spel, maar met 3 puike services aan Armixtos zijde was de set over en verloren de Atalante dames met 25-13 de 4e set.

Toch nog een puntje voor het harde werken. De volgende wedstrijd spelen we op maandag 5 maart om 19.30 uur in Amstelveen tegen de waarschijnlijk aankomend kampioen AMstelveen D1. Laten we hopen dat we hier ook een puntje meepakken?

Bron: Daniƫlle