Zeg niet eens nee, dan krijg je D1 verslag nr 2.. :)
26 februari 2012

Terwijl de helft van de club een leuk beach toernooi in Aalsmeer ging spelen moesten de dames van het vlaggenschip van Atalante een wedstrijd spelen in de Wethouder Verheij hal in Amsterdam. Met 7 speelsters uit de basis en invalster Annemarieke uit D2 gingen de dames op pad. Trainer/coach Erik Raket was helaas wegens werk verhinderd, maar de geblesseerde Sandra Wiebes nam wat coaching betreft de honneurs waar.

De eerste set gingen de dames goed van start. Een uitstekende servicebeurt van Allie Koekoek zette de Haaxman/Verbruggen equipe op een 8-0 voorsprong. De dames van Armixtos hadden zeer veel moeite om de service onder controle te krijgen en konden aan het begin van de wedstrijd geen aanvalsdruk opbouwen. Later in de set ging dit beter maar de Vinkeveense dames bleven goed en gedreven spelen. Veel ballen werden van de grond gehaald en in opdracht van de coach vooral in het achterveld van Armixtos geplaatst. De Amsterdamse ploeg had moeite om deze diepe ballen goed bij de setupster te brengen. Punt voor punt kwamen ze toch dichter bij. En in de slotfase van de eerste set was het toch nog reuze spannend wie met de setwinst er vandoor zou gaan. De dames van Atalante bleven goed knokken en wisten de set met 26-24 te winnen.

De tweede werd in dezelfde opstelling gestart. Xuee Lont als setupster, Jana Chatrnuchova en Allie Koekoek op de buitenaanval, Nancy Lijten in de diagonaal en Daniëlle van der Horst en Loes Kuijper op de middenpositie. “Never change a winning team”. Ook in deze set gingen de dames goed van start maar het was duidelijk dat er nu meer tegenstand werd geboden door de tegenpartij.  Het team van Armixtos werd goed gecoached en wist vooral op aanvallend gebied meer druk te geven. Harde smashes werden afgewisseld door lastige prikballen in het midden. Daardoor werd het lastiger de passes netjes bij setupster Xuee Lont te brengen. Zij werd onzorgvuldiger in het spel en werd om die reden halverwege de set gewisseld voor Mirjam van der Strate. Helaas ging het na de wissel niet veel beter. Een aantal persoonlijke fouten op rij en een steeds beter spelend Armixtos zorgden er voor dat Atalante niet tot goed spel in staat was. Tegen het einde van de set werd Jana, vanwege een opspelende knie, gewisseld voor Annemarieke Bergwerf. De tweede set ging helaas verloren met 15-25.

In de derde set herpakten de dames zich goed. Er was zichtbaar meer enthousiasme en gedrevenheid in het spel terug. De pass werd beter verzorgd waardoor Mirjam de aanvalsters kon voorzien van mooie setups. Maar ook aan de zijde van Armixtos werd er hard gevochten voor elke bal en toonden zij een aantal zeer fraaie verdedigende acties. De strijd ging redelijk gelijk op. Halverwege de set werd Loes Kuijper op het midden gewisseld voor Jana Chatrnuchova met de hoop iets meer grip te krijgen op de midden aanvalster van Armixtos. Dit lukte een aantal keren heel mooi.  De coach van Armixtos moest alle zeilen bijzetten om het team op voorsprong te houden. De dames van Atalante kwamen net te kort en zagen de winst van de derde set met 23-25 naar Armixtos gaan.  In de vierde set was het duidelijk Armixtos dat beter stond te spelen. Met een goede servicedruk maakten zij het de tegenpartij moeilijk. Een matige pass van de Vinkeveners resulteerde in een zeer rommelig spel. Aanvallend kon niet de nodige pressie worden gegeven. Aan het eind van de vierde set ging helaas de middenaanvalster door haar enkel. Dit legde de wedstrijd voor enkele minuten stil. Wellicht dat Atalante hier nog profijt uit kon halen. Maar de vervelende blessure gooide geen roet in het spel van Armixtos. Zij wisten koelbloedig de set met 3 goede services binnen te halen met 13-25 en daarmee de wedstrijd met 1-3 te winnen. Atalante pakt hiermee wel één punt maar blijft desondanks op de laatste plaats in de ranglijst staan.

Bron: Loeps