De voetballende winst van JC1!!
12 februari 2007

Het was vrijdag 9 februari de dag dat Atalante JC1 tegen Veenland moest. We gingen de wedstrijd in met 4 punten voor op de nummer 3 en teveel punten achterstand op de nummer 1.

De wedstrijd werd ingegaan met veel moed en de coaches vonden het inspelen goed gaan. De eerste set moesten we Veenland gelijk knakken. We maakten 6 punten achter elkaar in het begin en JC1 vermorzelde Veenland, het werd 25-9.

De tweede set dachten we dit wordt een makkie en onze coach Carl dacht nou dan kan ik misschien nog de laatste ritten van de 5 kilometer schaatsen zien. Maar toen sloeg het nootlot toe. Ineens liep het niet meer en stonden we al op 20-13 achter. Dus de coaches dachten laten we nu maar een time out nemen, misschien helpt het. Het hielp voor twee punten en daarna maakten Veenland 3 punten achter elkaar het en stond toen dus 23-15. Ricardo zei, we nemen nog een time out om de serverende jongen van Veenland te doorbreken. Ze spraken ons nog wat moed in, en ineens begon het lichtje te branden en er werden ineens 8 punten achter elkaar gemaakt. 23-23 en toen werden die twee punten ook nog snel gemaakt. Ik zelf zat op de bank maar ik vond het echt super knap dat die jongens terug kwamen en zelfs nog wonnen. Echt chapeau van de jongens die in het veld stonden. Die set werd uiteindelijk 25-23.

In de derde set ging het beter en we stonden steeds 2 punten voor. Op de helft van de set dacht William ik heb meer zin in voetballen dan volleyballen. Na een bal die fout werd geplaatst en toen de bal voor de voet van William kwam schoot hij als een spits de bal in het gaatje. Daar kunnen spitsen nog wat van leren. Zelfs de scheids wist niet wat ze moest doen, maar ze gaf het punt aan ons. In het laatste deel van de set ging het niet super goed maar wel genoeg voor de winst. Het werd 25-21. Namens het team de vele supporters die er waren, bedankt voor het kijken en het steunen, vooral in de tweede set. Misschien hadden we de tweede set dan niet gewonnen.

De groetjes Regi

Bron: Regi