VC ALLVO H1 – Atalante H1
19 maart 2012

Vrijdagavond 19.45 richting Almere vertrokken. Wat weten we van Almere? Almere heeft 191.239 inwoners, Almere heeft een oppervlakte van 248,77 km2, Almere heeft Annemarie Jorritsma als burgemeester, Almere heeft een gemiddeld inkomen van € 12.500 per inwoner, Almere heeft een gemiddelde WOZ waarde van € 194.000, Almere heeft een erg sterk volleybalteam in de heren promotieklasse. En Almere heeft een uitstekende fotografe.

Met de instelling, we hebben punten nodig, en wel nu!! begonnen we in Almere met een gebruikelijk kop koffie. Tot zo ver ging alles goed. Probleem ligt in het feit dat onze tegenstander strak aan kop gaat in onze poule, en gezien de conditie van enige spelers, eigenlijk een paar niveautjes hoger zouden mogen en kunnen spelen. Onze opponenten bleken te worden bijgestaan door een heuse professionele cameraploeg, die wel eens wilde zien en horen, hoe het voor spelers, type maatje te groot voor ons, nu is om op een lager volleybalniveau te spelen.. goed voor onze motivatie :)

We begonnen de wedstrijd met 2 scheidsrechters, en dat was volgens ons maar goed ook, aangezien ons volleyveldje was voorzien van ongewoon groene lijnen. De eerste set begon voorspoedig, zoals we dat wel vaker doen. We liepen uit tot 4-9 waarop de coach van Allvo besloot de ploeg even naar de kant te halen.. waarna onze behaalde voorsprong in korte tijd teniet werd gedaan. Gelukkig waren we bewapend met een serieuze coach in de vorm van Iwan, die om erger te voorkomen op een stand van 10-10 ook ons even bij zich riep om de tegenstander even uit zijn ritme te halen. Ondanks onze strijdlust ging de set verloren

met 25-18. De laatste 3 sets gingen met 25-16, 25-21 en 25-17 eveneens verloren, ondanks de spelerswissel aan het eind van de 2e set met Frans en een servicewissel in de 4e set. Er werd hard gestreden, maar dat mocht tegen deze tegenstander helaas niet resulteren in een paar broodnodige punten. De strijdlust geeft wel vertrouwen, om in de laatste 6 competitie wedstrijden genoeg punten binnen te halen om ons deze klasse te houden. We strijden verder.

Bron: Jeroen