Drukke week met 2 punten voor D1
25 maart 2012

Dinsdag 20 maart stond de weDtrijd tegen Amsterdam D2 op het programma. Deze was vanwege sneeuw eerder dit jaar afgelast en moest natuurlijk worden ingehaald. Omdat dames 2 op dezelfde avond tegen Amsterdam D3 moest spelen en zij de punten hard nodig hebben voor handhaving, moesten we het zonder invalsters van hen doen. Toch hadden we Ingeborg Verweij van dames 3 bereid gevonden om met ons mee te doen. En maar goed ook, want met 6 eigen dames (i.v.m. afwezigheid Jana Chatrnuchova), hadden we haar hard nodig.

Trainer/coach Erik Raket begon dan ook met Ingeborg in de basis op het midden, net als Daniëlle van der Horst, Loes Kuijper en Nancy Lijten op buiten, Allie Koekoek als diagonaal en Mirjam van der Strate als spelverdeelster. Xuee Lont begon als reserve en de nog geblesseerde Carin van Kouwen en supporter Marlieke Smit kwamen ons op de bank ondersteunen.

Het door Haaxman Lichtreclame en Verbruggen en Zn gesponsorde dames 1 begon de 1e set met een flinke achterstand door veel servicedruk van Amsterdam D2. Door afwisselend slimme ballen en harde aanvallen probeerde Atalante D1 de achterstand in te lopen. Maar Amsterdam bleef de voorsprong houden door met name snel spel te spelen. Met 19-25 ging de 1e set dan ook naar Amsterdam.

De 2e set kwam Xuee erin als spelverdeelster. Ditmaal kon Atalante D1 meer antwoord geven op het spel en met name de blokkering en servicedruk zorgden voor een continue voorsprong. Atalante D1 gaf het ook niet meer uit handen en trok met goed verdedigingswerk en opnieuw slimme aanvallen de set met 25-19 naar zich toe.
De 3e set bleef Atalante D1 daarom ook in 1e instantie staan om te kijken of er nog een set te winnen was. Ook Amsterdam D1 had gewisseld en zij konden van verse speelsters goed gebruik maken.
De pass werd door Atalante D2 niet altijd even netjes gebracht en daardoor konden ze geen druk zetten. Met 15-25 ging de 3e set dan ook verloren.

De 4e set wisselde coach Erik Raket Mirjam van der Strate in op buiten voor Ingeborg Verweij en ging Loes Kuijper op het midden spelen. Maar de koek was een beetje op. Wat Atalante D1 ook probeerde, Amsterdam D2 bleef druk houden en wissels toepassen om ons uit ons spel te halen. En met opnieuw een 15-25 verlies bleek toch ook goed gelukt. Helaas een 1-3 verlies.

Afgelopen vrijdag kwam Forza Hoogland D2 op bezoek. Dit keer moest coach Erik Raket het echt alleen met de smalle basis van het door Haaxman en Verbruggen gesponsorde Atalante D1 doen. Dames 2 moest uit spelen en dames 3 speelde tegelijk een thuiswedstrijd. Maar de dames waren zeker van plan om er tegenaan te gaan.

De 1e set begon coach Erik Raket met de basis van Loes Kuijper en Daniëlle van der Horst op het midden, Jana Chatrnuchova en Nancy Lijten op buiten, Allie Koekoek op diagonaal en Xuee Lont als spelverdeelster. Mirjam van der Strate begon als reserve. Vanaf het begin kon Atalante veel druk leveren. Goede passes, afwisselende aanvallen, hoge servicedruk en Forza Hoogland moest duidelijk nog in hun spel komen. Met een voorsprong van 22-19 kon Atalante dames 1 het helaas niet afmaken en ging de 1e set alsnog met 22-25 naar Forza Hoogland D2.

Toch liet coach Erik Raket de basis 6 in de 2e set staan, omdat het vertrouwen in elkaar en ook het goed spel er zeker was. Opnieuw bleef de druk van Atalantezijde hoog. Goed verdedigend werk van Allie Koekoek en Nancy Lijten en harde aanvallen, afgewisseld met slimme plaatsballen door Loes Kuijper en Jana Chatrnuchova. Mirjam van der Strate kwam er nog even in voor met name de rust in de spelverdeling en de verdediging rechts achterin. Aan het einde van de 2e set ging het setpunt over en weer en eindelijk trok Atalante eens een keer aan het langste eind door met 30-28 te winnen. En 5 punten voor de Chapeaucup.

De 3e set bleef de basis van de 2e set staan. Echter was er zoveel gegeven in de 2e set, dat er al snel een achterstand was ontstaan. Veel foute passes, services, uitgeslagen ballen, ballen via ons blok uit, plaatsballen niet goed genoeg wegleggen. Ineens stond D1 met 23-6 achter. Coach Erik Raket moest alle time outs en de enige wissel toepassen. Er werd nog teruggevochten tot 23-10, maar daarna kon er geen statement meer gemaakt worden en ging de set met 10-25 verloren.

De 4e set moest Atalante D1 het lekkere spel weer even terugvinden. Mirjam van der Strate mocht de spelverdeling nu op zich nemen i.p.v. Xuee. Lang ging het gelijk op, maar op de belangrijke momenten, wisten de dames van Forza Hoogland de punten net iets eerder te maken. Met 22-25 ging dan ook de 4e set verloren. En hiermee de wedstrijd met 1-3. Hard gevochten en lekker gespeeld, maar daar krijg je helaas geen punten voor. De volgende wedstrijd spelen we op vrijdag 30 maart a.s. om 21.30 uur in Nederhorst den Berg tegen vv Nederhorst D1.

Bron: Daniƫlle