Vinkeveense plassen 2

Minidag 24-9-22

Komt opleving Atalante D2 op tijd?
26 maart 2012

De afgelopen week heeft ook het tweede damesteam twee wedstrijden gespeeld. Al een aantal weken blijven de winstpartijen uit bij de Haaxman dames en op de onveilige 10e plek maakt dat het geloof in eigen kunnen er niet beter op. De nummers 11 en 12 zullen direct degraderen, de nummer 10 speelt in de nacompetitie in een poule van 12 teams om vier plekken in de 1e klasse voor volgend seizoen. Dinsdag 20 maart was de inhaalwedstrijd tegen Amsterdam D3, de nr 1. Er werd weliswaar met 4-0 verloren maar sinds lange tijd was weer de onbegrensde pit en inzet van de geroutineerde dames te zien waar het team al weken naar op zoek is. De spetters vlogen er vanaf, de handrem deed het niet, voorzichtigheid kwam niet voor en met bravoure en overtuiging werd de fikse Amsterdamse aanval en hun sterk serveerwerk geweerd. Met setstanden 20-25, 17-25, 18-25 en 16-25 verliet Atalante met opgeheven hoofd de arena, in een mooie strijd tegen de koploper. En mét de complimenten van de Amsterdammers voor de taaie Vinkeveense verdediging.

Vrijdag 23-3 toog het team al vroeg in de avond naar Zaandam om de file voor te zijn, en ruim op tijd trad de equipe aan tegen de directe rivaal Zaanstad D5 op een 11e plek. Met de flitsende partij van dinsdag tevoren nog fris in het geheugen werd de eerste set gestart, weliswaar niet zo uitnemend volleybal als tegen de koploper maar wel met 22-25 gewonnen. Dat was een heugelijk feit en het vertrouwen groeide. De tweede set liet een gelijk beeld zien maar allengs werd de handrem onmerkbaar aangetrokken en waren er soms onduidelijkheden en miste overtuiging. In de aanvalsverdediging wisten de eveneens geroutineerde Zaankanters toch menig slimme smash tegen de diagonale zijlijn te leggen, of diep achterin gaten te vinden: 25-20 verlies in set twee. In de derde set werd weer orde op zaken gesteld en werd de schwung hervonden door vooral het midden gebied bij de tegenstander te bestoken. De pass en verdediging werden langzaam sterker en dat resulteerde samen met slim scoren in 21-25 winst. Set vier ging voort in het zelfde ritme, echter foutjes in de service slopen er in en via 25-20 stond het 2-2. Er werd flink orde op zaken gesteld, nu of nooit was het credo. En met name coole kikker Inge Bakker had dat goed begrepen, met zeer degelijk en sterk serveerwerk wist zij ook in het laatste bedrijf de meeste punten te scoren:  12-15. Een winst en 3 punten gingen mee terug naar Vinkeveen, nog net op tijd voor de Karaoke georganiseerd door de mannen van twee. Met slechts 3 wedstrijden te gaan wordt het spannend voor de geelgroene equipe. Aanstaande vrijdag 30-3 volgt de nummer 2 op de ranglijst VCH D1 uit Hoofddorp dat strijdt om promotie naar een klasse hoger..

Bron: mi