Vinkeveense plassen 2

Bier of bitterballen voor Atalante H1?
01 april 2012

Zaterdag 31 maart 2012, de A-side mannen van H1 hadden een zware wedstrijd op het programma staan tegen de nr 2 Forza Hoogland uit Amersfoort. De prognose van de Nevobo was, vanwege de 12e positie van Atalante, een makkelijke 4-0 winst voor Forza, hoe anders zou 't lopen..

Met 5 aanvallers en 2 spelverdelers werd de 1e set begonnen met Jeroen als coach op de bank en Frans als spelverdeler. Tot 5-5 ging het voorspoedig maar een tussensprint van Forza naar 11-5 werd niet meer ingelopen, 1-0 achterstand. De 2e set kwam Jeroen in het veld en Frans zou het coachen op zich nemen, waarbij hij het team gratis bier beloofde als zij deze 2e set zouden binnenslepen. De gretigheid nam meteen aanzienlijk toe door dit vooruitzicht, maar met 25-22 was toch de winst weer voor Forza.

Andere coachtechniek: bij winst van de 3e set een gratis portie bitterballen! Vooral Bas v/d Lubbe had honger, Jeroen wist deze verse bruidegom steeds makkelijker te vinden en alsof er geen huwelijksnacht was geweest scoorde hij nagenoeg 100%. Het midden werd ons wapen en Robert volgde Bas op de voet met zijn scores. Met 25-23 werden de bitterballen binnen gesleept.

De 4e set werd dezelfde tactiek aangehouden, veel door het midden en op de juiste momenten de buitenkanten opzoeken, het geloof in een stuntje kwam boven en met een ouderwets felle strijd werd ook de 4e set met 25-21 veroverd.

Een 2-2 tussenstand beloofde een spannende 5e set. Helaas begon Forza wat slimmer te spelen en liep na de 8-7 wissel uit tot een eindstand van 15-11. De 2 punten voelden echter als een overwinning, waarbij de tegenstander ons tijdens het verplichte handen schudden zelfs feliciteerde met deze "winst". Groot was dan ook de teleurstelling van de A-side mannen toen er na de wedstrijd een portie bitterballen stond te wachten van slechts 7 stuks. Nee, de mannen zijn niet snel tevreden en dat is maar goed ook. Nog 2 wedstrijden te gaan en nog 3 punten inlopen op de nr 11. We blijven erin geloven. Volgende wedstrijd is in de Boei op vrijdag 13 april om 21:00 hr tegen Amsterdam.

Bron: Frans